koule a astma
ripper
Chtela bych se zeptat, jestli extáze může nějak souviset s astmatem. Dřív jsem ho měla ale už asi tak rok jsem neměla žádný záchvat, nic, ale od min. víkendu když jsem si vzala 2 extáze mě trápí astmatické stavy...asi tak dva dny trvaly... nemohlo by to nějak souviset? A čím to je, že někdy je mi dobře, bavím se a někdy mam spatny stav, je mi zima a jsem nervozni a nechce se mi hybat? Nechapu to... Děkuju...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za prodlevu v odpovědi. Vzhledem k tomu, že užití extáze je velkou zátěží pro celý organismus, zejména kardiovaskulární systém (zvyšuje krevní tlak, tepovou frekvenci, může způsobit tachykardii, potažmo má samozřejmě vliv i na dýchání), tak pravděpodobně bude mít vliv i zvýšení frekvence astmatických záchvatů. Užití extáze působí na organismus jako stresor, způsobuje vyčerpání zásob energie organismu, má vliv na celou řadu funkcí organismu. Ohledně Vaší další otázky - nikdy nevíte, co tableta extáze obsahuje. Může v ní být MDMA, stejně tak jako něco jiného včetně velmi nebezpečných příměsí. Takže se může stát, že užití různých tablet může způsobit různé stavy. Také to samozřejmě závisí na Vašem psychickém a zdravotním stavu v okamžiku užití. Více informací o extázi, jejích rizicích, nebezepčných příměsích obsažených v tabletách a dalších podrobnostech se můžete dočíst na www.lf3.cuni.cz/drogy.