pervitin
Martullinnka
Potřebuju vědět,jestli se člověk závislý na pervitinu toho zbavit sám(jako nebrat ho),nebo potřebuje odbornou pomoc.Měl ho asi 30krát.A jaká jsou rizika užívání pervitinu??Po jak dlouhé době vzniká závislost??

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Člověk, který je závislý na pervitinu, může přestat brát drogu sám, bez odborné pomoci. Obyčejně to však s odbornou pomocí mívá větší šanci na úspěch - často se stává, že k tomu člověk dojde po několika marných pokusem přestat brát sám. Po 30ti užitích myslím nejde o závažnou formu závislosti, spíše se potíže související s užíváním teprve rozvíjejí a nejsem si jistá, zda by bylo možné to skutečně nazvat závislostí. Každopádně, s každým dalším užitím je k závislosti o krok blíž. To, po jaké době vzníká závislost, je velmi individuální a nedá se jednoznačně říct. Spíš než o délce užívání je to o frekvenci, intenzitě, způsobu užívání a tom, do jakých problémů se dotyčný v souvislosti s užíváním drogy dostává. Nevím, ohledně koho se vlastně ptáte, ale zásadní je to, zda dotyčný s braním pervitinu přestat chce nebo ne. Pokud nemá zájem situaci měnit, moc toho nezmůžete. Když byste se chtěla na něco dozeptat, tak napište.