Stilnox
Marika
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na Stilnox. Má jít o léky na spaní, ale přírodní. Zabrali u mě perfektně, úplně stejně jako Rohypnol. Jsou taky návykový? děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, nejprve k první části Vašeho dotazu: Stilnox (zolpidem) patří mezi chemická léčiva, konkrétně hypnotika, o jeho přírodním původu tedy řeč být nemůže. Podávání přípravku může vést k rozvoji fyzické i psychické závislosti. Riziko se zvyšuje s dávkou a trváním léčby a je vyšší u pacientů, kteří byli nebo jsou závislí na alkoholu nebo drogách. Při vzniku závislosti je náhlé ukončení léčby doprovázeno abstinenčními příznaky, jako např. bolesti hlavy, svalové bolesti, extrémní úzkost a napětí, neklid, zmatenost a podrážděnost. Mohou se objevit i křeče. Z těchto důvodů je vhodná léčba případné závislosti pod lékařským dohledem. Při jeho podávání v souladu s doporučeními(tzn. dávkování, doba podávání a upozornění-viz. příbalový leták)je riziko abstinenčních příznaků minimální. Riziko rozvoje fyzické a psychické závislosti se zvyšuje s dávkou a trváním léčby, proto se, stejně jako u ostatních hypnotik, dlouhodobé podávání nedoporučuje. Konkrétně u Stilnoxu by doba léčby neměla překročit 4 týdny. Doporučila bych Vám si pozorně přečíst příbalový leták. Pokud by jste měla zájem o přírodní alternativu léčby nespavosti můžu Vám vřele doporučit bylinkové čaje na uklidnění a spánek, případně tablety volně prodejné v lékárně které také obsahují výtažek z kozlíku lékařského, meduňky a máty peprné, jmenují se Persen a Persen forte. V tomto případě se závislosti bát opravdu nemusíte a můžete je užívat i dlouhodobě. Z Vašeho dotazu bohužel nevyplývá z jakého důvodu tyto léky užíváte a zda vám je předepisuje lékař, pokud se jedná o problémy s nespavostí chtěla bych jenom dodat, že tyto léky mohou pomoci ale příčinu problému nevyřeší. S pozdravem Niké Christodulu