Lysohlavky (nespěchám)
Smotlacha2
Nechci zdržovat, tak v první řadě vyřeště dotazy pikařů apod. Ale až vám zbyde trocha času, mám pár následujících otázek: 1) Mám s kamarádem spor, zda je bezpečnější užívat lysohlávky (kopinatky, bohemky, apod...) ve městě nebo v přírodě nebo je to jedno. Bezpečné myslím hlavně z hlediska vyvolání psychózy kvůli prostředí. Jedná se o užití s průvodcem, takže skok pod auto nebo ze skály neřešíme. 2) Je bezpečnější lysohlávky kouřit nebo jíst nebo je to jedno. Imho kouřit, protože při kouření je to ryhle tam rychle ven. Takže když má člověk bad-trip, alespoň né tak dlouho. Ale zase netuším, co to dělá s plícema. Ale na druhou stranu je tu názor, že když se jí, tak lze snadněji přikrmovat třeba po 7 hubkách každých 20 min, takže tím se dá taky riziko snížit. Zajímá mě váš názor. 3) Kdo má největší šanci se zbláznit? Uživatel LSD, hubek, šalvěje nebo mescalinu (případně jiných katusů) ? Děkuji za odpověd a omlouvám se za spíše teoretické otázky. Navíc když jsou to otázky "co je horší?", které tak nemáte rádi. :-D

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. ad 1) Dle mého názoru je hlučné prostředí města, ve kterém může vzniknout řada rizikových situací, méně vhodné pro experiment s halucinogenními drogami. ad 2) Těžko říct - při kouření je zase velmi rychlý nástup účinků, což může být také rizikové. Vliv na plíce to bude mít stejný jako kouření čehokoliv jiného (např. tabáku). Ohledně toho bad tripu - pokud se Vám taková zkušenost přihodí, bude Vám celkem jedno, jak běží reálný čas, bude to subjektivně nesnesitelně dlouhé, ať to bude trvat hodinu nebo pět hodin. Tím postupným přikrmováním riziko nesnižujete. Myslím, že v intoxikaci těžko rozeznáte, kdy už je to moc a kdy ještě ne, navíc se bad trip může rozvinout v průběhu intoxikace, nikoli jen v jejím počátku. S velikostí užité dávky sice může souviset, ale také nemusí, hraje v tom roli mnohem více faktorů. ad 3) To, zda se někdo "zblázní" nesouvisí ani tak s typem užívaných halucinogenů, všechny halucinogeny jsou v tomto ohledu výrazně rizikové, ale na mnoha dalších faktorech - věk v době prvního užití, psychické dispozice, rodinné dědičné zatížení, zdravotní stav, aktuální situace v době užití, frekvence užívání, kombinace s jinými drogami... Navíc psychické potíže, které může užití halucinogenů vyvolat, nemusí být jen to, že člověk zešílí natolik, že není schopný v běžném životě fungovat a je to na něm na první pohled vidět. Mohou to být i méně výrazné a dramatické příznaky, například úzkostné nebo depresivní stavy... Takže to není tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá.