léčba
Mám syna,který už delší dobu bere drogy a pije alkohol.Už dvakrát byla domluvena léčba,na kterou nenastoupil.Teď má dvouměsíční dceru. Nepracuje,nemá kde bydlet,napadá okolí a naprosto mu uniká realita. Je u něj možné dočasné zbavení svéprávnosti,abychom ho donutili jít na léčení?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud fyzicky napadá okolí, teoreticky je možné dostat ho na nedobrovolnou léčbu. O nařízené léčbě rozhoduje soud, a to do 24 hodin po hospitalizaci, která nastává v momentě, kdy jedinec ohrožuje sebe nebo jiného na zdraví či na životě. Pokud byste syna chtěli zbavit svéprávnosti, musíte počítat s tím, že člověk, který je jednou zbaven svéprávnosti, si to s sebou nese i do budoucna - je to velmi závažný krok a je třeba dobře zvážit čemu by to prospělo. Pravděpodobně by mu byl zakázán styk s dítětem a léčba by vůbec nemusela být úspěšná, protože není dobrovolná.