Automaty a jak se jich zbavit
Pepe
Dobry den, prosim Vas o pomoc, ptotoze sam uz nevim jak a kudy. Muj o dva roky mladsi braska ( 24 let ) stale dokola lze, bere rodicum nejen penize a stale ne a ne proste na to blikajici zarizeni neni schopny zapomenout. Tahne se to dlouho, ja i rodice jsme zkusili ruzne cesty. Jak cestu svobody tak i velmi prisnych opatreni. Fyzicke tresty vubec nic nevyresili. Strasne rad bych mu pomohl. Nejhorsi je, ze byl skoro rok klid a ja mu zacinal duverovat a myslel jsem si, ze uz to bude v pohode. Jenze par dnu zpatky opet zakolisal a upadl. Mockrat dekuji S pozdravy a pranim pekneho vikendu Petr

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nepíšete, jaký postoj k celé věci má bratr. Pokud sám cítí problém a chce ho řešit, je tu možnost léčení, zaměřeněho na gambling. Pokud ne, je třeba chránit alespoň zbytek rodiny. Nemělo by tedy docházet k tomu, že bratr doma krade peníze a zneužívá důvěry rodičů. Je mu dost let na to, aby se odstěhoval a na svůj "koníček" si vydělával sám. Tím, že mu poskytujete zázemí, jen prodlužujete jeho závislost, ve které celkem pohodlně setrvává. Nemá smysl ho proti jeho vůli hlídat, zkoumat zda lže apod. Jen se tím naprosto vyčerpáte a ničeho nedosáhnete. Měl by se tedy rozhodnout, buď samostatnost, se všemi důsledky, nebo začít problém nějak řešit, včetně toho, co ho k němu vede.