dlouhodobe uzivani...
myspulin
Pro p.Orlikovou ptam se proto, ze jsem dlouhodobym uzivatelem uvadenych mnozstvi zminovanych latek, dejme tomu ze experimentuji jiz 14 rekreacne s drogami a nepozoruji na sobe sebemensi problem psychicky, fyzicky nebo socialni. Ani zavislost. Presto by mne zajimalo zda se muzu obavat neceho do budoucna, odepsala jste mi ucebnicove, dekuji, uvedomuji si ze tato problematika je zcela individualni a nelze zrejme jinak odpovedet. Zajimala by mne hlavne tedy mira poskozeni jater a ledvin, popr. srdce, v pripade davkovani jake jsem vam uvadel... Zda je zde nejake vazne riziko a jak mu predchazet (krome abstinence). napr. chodit na testy krve,moci..??? Diky

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Máte pravdu, že se nedá jinak odpovědět - nedokážu takto přes internet posoudit, jak na tom jste a jaké Vám do budoucna hrozí potíže. Neznám Váš současný zdravotní ani psychický stav, případné rodinné genetické zatížení, nevím, zda užíváte i jiné látky (např. tabák, nějaké psychoaktivní léky) a v jaké míře, jaký je Váš životní styl... Netvrdím, že experimenty s drogami nutně musí vést k nějakým dramatickým důsledkům, nicméně je potřeba říct, že rizika hrozí a to bez ohledu na to, že teď žádné problémy nepociťujete. Abyste zjistil, jak na tom jste, musel byste si nechat udělat komplexní zdravotní vyšetření u lékaře a zeptat se ho, co by pro Váš organismus mohlo být do budoucna rizikové. Vážné riziko zdravotního poškození je, na to si stačí přečíst texty o jednotlivých drogách, ale to Vy stejně víte. Předcházet tomu riziku v zásadě nejde, pokud budete brát drogy dál, a to vylučujete. Můžete si nechat dělat pravidelně jaterní testy a jiná vyšetření, ale ruku na srdce - když zjistíte, že se Váš zdravotní stav horší a je to zjevně způsobeno drogami, co uděláte? Přestanete brát? Mám pocit, že se chcete ujistit, že při frekvenci a dávkování, v jakém drogy berete, vlastně to riziko není tak velké nebo že se mu dá nějak jednodušše předejít, protože si nedokážete představit, že byste s užíváním drog přestal. Ale tohle ujištění já Vám bohužel dát nemohu. Jediné, co pro Vás v tuto chvíli můžu udělat, je to, že Vám předám kontakt na lékaře-internistu, který pracuje s uživateli a bývalými uživateli drog, který by Vám mohl potřebné vyšetření udělat a se kterým byste možná rizika, která se Vás konkrétně týkají, mohl konzultovat.