Odvykání.
Depe
Dobrý den, uplynulý rok jsem byl denním uživatelem marihuany s vyšším obsahem thc. Této neřesti jsem před třemi týdny zanechal, a nyní se projevují pocity méněcennosti, ztráta motivace, problémy se sostředěním, což se dalo očekávat. Momentálně se připravuji na státnicové zkoušky a dvakrát se u mne dostavili silné depresivní stavy provázené třepavkou a zvýšenou srdeční aktivitou, které odezněli až po jedné hodině. Rád bych se zeptal, zda je to projev odvykání se thc, nebo může jít o nějakou formu psychické poruchy. Děkuji za odpověď. ( věk : 30let )

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nedokážu posoudit, zda Vaše potíže jsou způsobené vysazením konopných drog nebo zda se váží na aktuální zvýšený stres související se státnicemi nebo zda jsou projevem jiných psychických potíží. Pokud jste byl denním uživatele marihuany, tak nervozita a podrážděnost může plynout z vysazení drogy. Nutno ale říct, že mě i mé kolegy jistě úzkostné stavy provázely před státnicemi také, a to jsme nebyli denními konzumenty konopných drog. Pokuste se soustředit na učení a věřte, že se Vám to podaří zvládnout. Pokud by ty obtíže přetrvávaly ve zvýšené míře dál i po státnicích, tak bych asi vyhledala pomoc odborníka-psychiatra. Mohlo by se jednat o depresivní, popřípadě panickou ataku. Přeji hodně štěstí a když byste se cítil v nesnázích, klidně znovu napište.