marihuana
Pavla
Dobrý den, mám 17,5 letého syna, který užívá marihuanu. Myslím, že to trvá tak 2-3 roky. První rok jsme na to vůbec nepřišli, až později jsme si dali dohromady příznaky - ospalost, červené oči, nezájem o cokoliv okolo něj, ztrácení peněz doma ... Přes všechny naše pokusy pomoci mu ale pokračuje dál. (občas mu udělám test) Požívá i alkohol, když někam jde. Je podle mě inteligentní možná i nadprůměrně. Letos ale propadl a přestupuje na jinou školu. Byl na gymnáziu, ale s jeho přístupem nemá smysl, aby tam setrvával. Navíc tam má i velmi špatnou pozici mezi učiteli. Nic pro něj nemá smysl. Nevím, jak mu pomoci. Jak se mám zachovat? Jsem spíš jako jeho nepřítel, věří kamarádům, že marihuana není škodlivá. Je hodně sportovně založený, ale nemá žádnou ctižádost. Sportuje jen pro zábavu. Naše rodinné vztahy jak k němu tak s manželem se zhoršují, my, jako rodiče jsme nešťatní, syn to neřeší.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že by bylo dobré si - nejlépe za přítomnosti třetí, nezávislé osoby - jasně vymezit podmínky společného soužití. Syn nemůže pobírat veškerý luxus Vaší domácnosti a přitom čekat, že budete tolerovat jeho užívání drog (ať už je to marihuana, nebo třeba i něco vážnějšího), ztrácení peněz, neschopnost komunikace apod. Syn už je dost velký na to, aby rodinu takhle zatěžoval. Pokud chce užívat drogy, ať si na ně sám vydělá, pokud nechce chodit do školy, ať jde do práce a přispívá na domácnost... dokud mu poskytujete ideální podmínky pro braní, nemá proč by s tím přestával. Určitě se synem navštivte nějakého odborníka a zkuste se dohodnout na takových podmínkách. Nejbližší poradna, kterou se mi podařilo na internetu najít byla AT poradna v nemocnici ve Svitavách, Budova Červeného kláštěra , telefon 461 569 248. Na tomto čísle Vám případně poradí i bližší kontakt.