ODPOVĚĎ paní Orlíkové
Dobrý den paní Orlíková, děkuji za vaši odpověď! Dopadlo to následně: Jelikož pracuji v blízkosti rodinného podniku Miščina "nového" přítele, byla jsem se na něj informovat k nim. Jeho sestra mi řekla, že se od něj ůplně distancovali, že bere drogy, hraje automaty, dělá dluhy.., má dcera není 1. ani poslední objetí jeho špatného vlivu, také mi řekla jeho adresu a o jeho sex. úchylkách. Adrese se neshodovala s místem kam vödil Mišku! Tvrdil jí, že je z brna a jeho rodina tam žije... Ona si sama koupila test aby dokázala, že nic nebere, jen poppers že měla. Po pozitivním výsledku nevěřila a koupila další 2 testy, oba pozitivní. Rozebírali jsme to a Miška si dokonce nepamatovala naše konflikty, jak na nás ječela a rozbíjela věci, když se zamywslela,tak ten den byla u něj udělal jí čokoládu, jako vždy, a když jsem jí volala, aby přišla domů, tak jí nadal, že teď nemůže přce odejít..Po přihlédnutí ke všem aspektům jsme došli k zavěru, že chtěl Mišku zneužívat. Dříve Miška chodila k psychiatričce MUDr. Hogenbuchové, řešily spolu její zavislost a sklony k sebepoškozování, sebedestrukci, nyní jsme se na ni obrátili,abychom zjistili co konkrétně jí dával( pervitin, extázi a ještě nějaké prášky na zklidnění a na spaní) Nechápala, že nepoznala, že je feťák a že jí něco dává, ale psychiatrička jí vysvětlila, že pokud bere kvalitní drogy, umí se kontrolovat a má už za sebou hodně využití mladých dívek, ví jak na to, aby oblafl i ji, a pokud vystupoval jako seriozní podnikatel, byl milý, pozorný, pochválil jí oblečení, nový účes..(což její ex nikdy nedělal), nechtěla, v podstatě ani nemohla si to spojit, že vše je o psychice. Miška ho chtěla udat,aby to už nikomu neudělal, ale vzhledem k její minulosti, konflikty s policií a policejní neochotou a leností, jsme jí to vymluvili, ale řekla že se alespoň postará, aby všichni mladí věděli co je zač. Její známá z K-CENTRA jí doporučila psychterapeuta v Brně, je teď dost mimo, cítí se zbytečná,najivní,hloupá...Teď mám velké obavy o to jak se s tím vyrovná! Při jednoum z konfliktů z ní vyletělo, že kdyby proti ní jel náklaďák, neví jestli by měla snadu a sílu uhnout a dál čelit takovému životu, že by bylo o problém míň, všem by se ulevilo, měli by klid a po čase by zapoměli a pro ni by to bylo vysvobození. Už toho má moc za sebou, když musela přerušit studium, na škole kde měla v 1. i 2. ročníku vyznamenání, zhroutil se pro ni celý svět! Škola pro ni byla vždy prioritou, hrozně ji to baví, je docela ferfekcionalistka a miluje systém a pořádek, ale teď když se tam má vrátit, tak se jí to zdá zbytečné, že si to stejně opět pokazí, že to nemá smysl, že vše vždy komplikuje, i když si myslí, že dělá dobře, nakonec se to proti ní obrátí! JE MI JÍ LÍTO A NEVÍM JAK JÍ POMOCT, CHODÍ JAKO TĚLO BEZ DUŠE, VEN NECHCE CHODIT, PŘÁTELE NECHCE VIDĚT, NEVĚŘÍ NIKOMU...CO MÁM PRO NI UDĚLAT????Předem děkuji za radu a za Váš názor. F

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je zřejmé, že Vaše situace je velmi komplikovaná a já ji nemohu na dálku posoudit takto přes internet. Nicméně si myslím, že by dcera rozhodně měla využít ten kontakt na psychoterapeuta, který dostala, případně začít znovu docházet za svou psychiatričkou. Stavy, které u dcery v současnosti popisujete, mohou být potenciálně poměrně závažné a pokud by nebyla v odborné péči, tak se to bude pravděpodobně zhoršovat. Myslím, že i pro Vás by bylo možná docela fajn, kdybyste si o svých obavách a o tom, jak můžete dceři pomoci, mohla promluvit s někým z odborníků. Nabízím Vám níže uvedený kontakt, kde poskytují služby i rodinným příslušníkům lidi, kteří mají/měli problémy s drogami. Přeji hodně štěstí. o. s. Podané ruce Psychiatrická ambulance Hapalova 22, 621 00 Brno Tel./Fax: +420 541 227 704 GSM: +420 777 916 263 psychiatricka.ambulance@podaneruce.cz www.podaneruce.cz MUDr. Ronald Marek