Alkohol
xyz
Dobrý den,mám takový dotaz.Mám kamaráda,který má matku alkoholičku už ve velmi pokročilém stádiu.Lze ji dostat na léčení i bez jejího souhlasu?Pokud ne tak jakým způsobem se dá takto postižený člověk dohnat k tomu,aby dobrovolně léčení podstoupil?Děkuji za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, dostat někoho svépravného na léčbu bez jeho souhlasu není možné, s vyjímkou soudně nařízené léčby (v případě, že dotyčný něco spáchá). Jedinou možností je přesvědčit ho, že léčbu potřebuje a že mu léčba pomůže. Existují zařízení, kde se závislosti léčí i ambulantně - tedy ne v klasické pobytové léčbě. Zkuste matku vašeho kamaráda přesvědčit, aby alespoň zašla do takové ambulance (to je možné i se synem). Představa návštěvy v ambulantní ordinaci je pro někoho snesitelnější než představa léčby v nemocnici a může to být krok k léčbě. Někdy "cizí" odborník zapůsobí víc přesvědčivěji než blízcí. Adresář ambulantních zařízení najdete v databázi kontatků na adrese www.drogy.net nebo v mapě pomoci na www.drogy-info.cz.