Jak dlouho
BeBe
Moje sestra nastoupila k Apolináři na léčbu závislosti- alkohol. Jak dlouho se nesmí kontaktovat s rodinou? Nesmí mít ani mobil, prý jen psát. Zřejmě to bude na 3-4 měsíce. Není to poprvé, asi potřetí. Vždycky po léčbě dlouho vydrží, ale jakmile začne nějaký životní problém, v práci třeba, řeší to alkoholem. Nikdo by to do ní neřekl, je jak křehulka, rodina ji podporuje, ale všichni se o ni bojíme. Kéž by mi mohl někdo říct, že se toho zbaví! Ale je vůbec šance, když už je jí 55let?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Na podmínky léčby by bylo nejlepší se přeptat přímo u Apolináře, kde se sestra léčí. V různých léčebných zařízeních se tato pravidla liší, ale obyčejně to bývá cca měsíc, kdy není v rámci léčby vhodný kontakt s okolím. Nedokážu posoudit takto přes internet, zda bude léčba úspěšná nebo ne, ale šance samozřejmě je, bez ohledu na věk Vaší sestry. Myslím, že by bylo vhodné, kdyby sestra po ukončení léčby v Apolináři docházela ještě někam do doléčování, absolovala ambulantně nějakou další terapii. Protože léčbou samotnou ten proces úzdravy nekončí a je potřeba mít další odbornou podporu, která by jí právě mohla pomoci překonat jiným způsobem ty krize, ve kterých selhává, a naučit se, jak zvládat chutě na alkohol v těchto situacích. Možná by pro Vás bylo fajn, kdybyste mohla své obavy a pochybnosti také s někým konzultovat, zjistit informace o tom, jak vlastně léčba a doléčování probíhá, čím sestra prochází a ujasnit si to, jak se k sestře chovat, jak jí podporovat po léčbě. S Apolinářem spolupracuje o. s. ANIMA - sdružení pro pomoc rodinám závislých, kam byste se mohla obrátit. Více informací najdete na www.anima-os.cz. Přeji hodně štěstí.