Nevím, jak se chovat...
Lucka
Dobrý den, moc Vás prosím o radu. Já nevím jak se mám chovat. Nechci, aby to bylo ještě horší a nechci ani, aby to takhle šlo dál. O co jde: 24 let, složité dětství (otec zemřel, když mu bylo 5... matka na něj a na dva další sourozence byla sama... ). To je na dlouho... Začal nejdřív s trávou, pak přešel na perník. Odhaduji, že s tím začal v roce 2001... jednu dobu slušně "frčel", pak se to jakž takž uklidnilo, ale jsem přesvědčená o tom, že si občas dává dál... Nejvíc mě trápí, že nevím, jak se k němu mám chovat a jak s nim mluvit. Máme (nebo měli jsme) docela dobrý vztah. To dobrý v uvozovkách, protože s člověkem na droze asi dobrý vztah mít nejde... nevim. Občas o tom spolu mluvíme, nějakou důvěru snad mám. Bojím se, že tam bude nějaká psychická porucha (což je asi po 5 letech skoro jasné)... Mě to strašně ubíjí. Nevím, jestli se s nim mám přestat bavit a oznámit mu, že když si dává, nemám mu co říct... nebo jestli se mám snažit ho přimět k tomu, aby s tim něco začal dělat... jestli mám být rázná nebo v klidu... je to složité popsat... mám v hlavě tolik otázek... Nevim jak je na tom s tou psychikou, takže fakt tápu, co si můžu dovolit... z těch desítek sezení s ním... jsem se tak 2 x trošku i bála... do hlavy mu nevidim... Sice nejsem z Prahy, ale bylo by možno domluvit si s někým od Vás schůzku? Udělal by si někdo čas na těch mých pár otázek? Psala jsem do K-Centra tady u nás, ale nikdo se mi neráčil odpovědět. Do Prahy klidně dojedu, není problém. Ještě by mě zajímalo, jaká je pravděpodobnost toho, že si začne dávat piko jehlou... zatim šňupe... jak často nevim, ty jízdy jako kdysi to nejsou, ale odhaduju to +- 4x za měsíc... Dokonce už byl jednou někde u doktora, kvůli psychice... dostal nějaký Pirazepam... mám takovej pocit... Moc děkuju za odpověd, obdivuju Vás... L.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě se Vám v pražském K-centru někdo bude věnovat a celou věc s Vámi probere. Stačí zavolat na tel. 283 872 186, ve všední dny po celý den, o víkendu odpoledne. Můžete své otázky probrat i po telefonu, nebo samozřejmě osobně. Dejte ale pozor na přebírání zodpovědnosti za svého kamaráda (nebo přítele?). Mám pocit, že jste si předsevzala, že ho proti jeho vůli zachráníte ze spárů drog. Je dospělý a nese sám za sebe zodpovědnost, nenesete ji ani Vy, ani jeho dětství, to je potřeba si uvědomit.