HAK a extaza
zvedava
Dobry den, velmi by ma zaujimalo ci je nejaka spojitost medzi uzitim extazy a hormonalnou antikoncepciu. Niekde som pocula ze je to nebezpecne, preto ma zaujima ci dochadza k nejakej reakcii v tele..alebo aku ma suvislost HAK a extaza..Nevravim o nejakom pravidelnom uzivani extazy, ale trebars jednorazovo raz za dva-tri mesiace..Velmi pekne dakujem za odpoved!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle dostupných informací od MUDr. Bindera, gynekologa z FN Motol, užití extáze nesnižuje účinky antikoncepce a informace o tom, že by současné užití hormonální antikoncepce a extáze mohlo mít nějaké negativní následky, jsem nenalezla. Je ovšem potřeba vědět, že v tabletách extáze může být mnoho příměsí nebo mohou obsahovat úplně jiné látky za extázi pouze vydávané. Tyto látky mohou být nebezpečné, některé mají vyšší rizika než užití samotné extáze. Nepředpokládám, že by některá z těchto látek ale interagovala s antikoncepcí, ale nutno říct, že interakce antikoncepce a všech příměsí, které se mohou v extázi vyskytnout, asi prozkoumány nebyly. Extáze by se neměla zcela určitě kombinovat s některými typy antidepresiv, není dobré ji kombinovat ani s dalšími látkami, které mají stimulační účinek vzhledem k vysokému riziku kardiovaskulárních potíží. Více info o extázi najdete na www.lf3.cuni.cz/drogy.