Prosím o radu
Cíťa
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, na koho se mám obrátit v kraji Vysočina, když poslední měsíce trpím stavem úzkosti, pocitem, že mě lidé pozorují, pomlouvají a nervozitou, dále dlouhodobými depresemi, to vše je spojené s braním pervitinu a marihuany. Nepravidelně je beru od svých 17 let, poslední 2 roky velice často. Dnes je mi 24. Chci s tím nadobro přestat, ale nevím na koho se mám obrátit, aby mi pomohl, protože takhle už to dál táhnout nemůžu. Děkuju Vám moc za odpověd. Jirka

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Posílám Vám kontakty na zařízení, která jsou ve Vašem regionu. Jedná se o kontaktní centra pro uživatele drog a psychiatrické ambulance zaměřené na problematiku závislostí. Myslím, že Vaše potíže jsou způsobené především tím pervitinem - pravděpodobně se jedná o počínající toxickou psychózu, která se vyznačuje právě těmi paranoidními myšlenkami (lidé mě pozorují, pomlouvají...), ty úzkosti a derpesivní stavy s braním pervitinu zřejmě také souvisí. Většina těchto příznaků by měla vymizet po vysazení drog (pervitinu i marihuany, marihuana může tyto stavy potencovat). Takže myslím, že Vaše rozhodnutí s tím přestat, je v tuhle chvíli celkem rozumné. Držím palce a přeji hodně štěstí. Centrum U Větrníku - Kontaktní centrum U Větrníku 17, Jihlava, 586 01 telefon: 567310987 Marek Holemář, DiS. http://www.jihlava.cz/charita Spektrum - kontaktní nízkoprahové centrum Žižkova 8, Žďár nad Sázavou, 591 01 telefon: 566 620 098 Mgr. Petra Pilná http://www.spektrum.kolping.cz Kontaktní centrum Hybešova 10, Třebíč, 674 01 telefon: 568 840 688 Jaroslav Žák http://www.volny.cz/kackotr Psychiatrická ambulance AT Třída legií 2006, Pelhřimov, 350 02 telefon: 565321232 MUDr. Maxmilián Kašparů Psychiatrická ambulance AT poliklinika, Studentská 4, Žďár nad Sázavou, 591 01 telefon: 565427224 MUDr. Zrnečková Psychiatrická ambulance AT Poliklinika, Studentská 4, Žďár nad Sázavou, 591 01 telefon: 566690224 Psychiatrická ambulance AT Psychiatrická léčebna, Brněnská 54, Jihlava, 586 01 telefon: 567552185