benzodiazepiny
VERA
Pro pana Mudr.Minarika.Moc vam dekuji za odpoved na tema benzodiazepiny.Ted bych mela otazku,co rikate na otazku benzodiazepiny a otoky nohou?A druha otazka je,kolik tbl.DIAZEPAMU byste nahradil 2tbl.NITRAZEPAMU?Byl na Nitrazepamu 20 let.Je po DMO,lezici a potrebujeme,aby se vyspal.Pres den bere 3 oxazepamy.Lekar neurolog nam nechava benevolenci.J to vlastne zkouzka co na neho zabere.Ted bere 2a pul tbl.na noc a spava 5-6hodin.Byl zvyklý spat po Nitrazepamu az 9-10 hodin,aby byl v pohode.Miva abstinencni priznaky po vysazeni NITRAZEPAMU.JE to mozne,aby mel abstaky,kdyz bere jine BENZODIAZEPINY?Dekuji za odpovezeni mich 3 otazek.Moc dekuji.V.V.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, napadá mě, jestli by nebylo moudré zkusit něco jiného, já osobně bych zkusil třeba antidepresivum trazodon (firemní název Trittico). Bere se na noc a dají se jím benzodiazepiny celkem dobře nahradit. Obyčejně užívám dávky kolem 150 mg s tím, že se bere 3 dny 1/3, 3 dny 2/3 a pak celá tableta. A ty noční benzodiazepiny bych vysadil. Rozhodnout ale musí neurolog. Ony ty benzodiazepiny mají ještě další účinky, které mohou být také důležité. Ohledně odvykacího stavu - to myslím nebude odvykací stav, ale jen nezvyk - on každý z těch léků má trochu jiný efekt, prostě na psychiku účinkuje různě. V tom to je.