Subutex
Myška
Dobrý den, potřebovala bych informaci týkající se Subutexu. V historii poradny jsem se dočetla, že se v lékátnách dá zakoupit test na přítomnost Subutexu v těle. S tímto jsou spojeny mé dotazy 1) jak se tento test jmenuje, za 2) jak dlouho je látka ze Subutexu přítomna v těle(jak dlouho je zjistitelná) a za 3)je-li tato doba rozdílná u různých druhů aplikace (injekčně, kouřením či orálně)? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Co se týče testování Subutexu, jediný výrobce, kterého jsem nalezla, je firma Elisabeth Pharmacon (viz odkazy http://www.elisabeth.cz/rychla-diagnostika/drogove-testy-alfa-scientific-designs, Buprenorphine urine Test Cassette (BUP) pro detekci buprenorphinu). Účinná látka léku Subutex je buprenorfin. Bohužel je tam uvedeno, že testy na Subutex nejsou od nich možné koupit po jednotlivých kusech, ale jen ve větším balení po 25 kusech za cca 2000 Kč. Je ovšem možné, že v některých lékárnách je mít budou a budou je prodávat i jednotlivě. Doba detekce nesouvisí se způsobem užití a dle mého kolegy MUDr. Minaříka je detekce ze vzorku moči možná cca jeden týden. Ohledně Vaší skryté poznámky - ráda Vám někoho doporučím, ale potřebovala bych vědět, odkud jste :)