Krevní tlak
Doupák
Chtěl bych se zeptat, jestli marihuana při častém užíván může zvýšit krevní tlak??Poslední dobou ho mám opravdu vysoký-hlavně spodní hranici. Sice jsem se na internetu dočetl, že tlak snižuje, ale nevěřím tomu! Děkuji předem za odpověď! Doupák

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Konopné drogy skutečně tlak snižují. To však neznamená, že intoxikace konopím je ve Vašem případě bez rizika. Řada lidí, kteří trpí nějakým problémem v souvislosti se srdcem a cévním systémem, zažívá po intoxikaci konopím návaly horka, bušení srdce a jiné nepříjemné tělesné vjemy, umocněné právě prožíváním tělesných pocitů při intoxikaci. Co se týče výzkumu léčebných účinků účinných látek konopí, jednou z perspektivních skupin léků, v níž by se měly uplatnit cannabinoidy jsou léky proti vysokému tlaku krve. Nicméně - pokud člověk marihuanu kouří, tak se vystavuje rizikům spojeným s kouřením (podobně jako u kouření cigaret). kouření čehokoliv vede ke kornatění tepen, což zvyšuje riziko uzávěrů tepen v dolních končetinách, cévních mozkových příhod či srdečních infarktů. Vysoký krevní tlak toto riziko zvyšuje. Myslím, že zvýšení krevního tlaku je možná spíše otázka celkového životního stylu a nesouvisí přímo s konzumací marihuany.