perník
veverka
Zdravim, mám dotaz, nakterej nevim jestli mi dokáže někdo vůbec odpovědět. Brala jsem 6 let perník (šňupala jsem ho, kouřila a pár x i píchla) a teď to bude 2 roky co jsem se na to vykašla. Našla si kluka, novou práci, která mě baví, dokonce jsem přestala i kouřit, čemuž jsem nikdy nevěřila, že se mi někdy vůbec podaří, ale můj problém je ten, že mám pořád dny, kdy mám šílený chutě a psychický absťáky, jsou někdy dost silný, jsem nervozní - nedokážu se soustředit, pořád chodit na velkou, mám někdy až průjem, je mi blbě od žaludku - někdy až na zvracení. Dostala jsem se z toho sama, docházela jsem jen ambulantě k psycholožce, což si nemyslím, že by mi nějak pomáhalo, brala jsem AD ale ani to mi nepřišlo, že by na mé stavy mělo vliv, tak jsem je brát přestala už kdysi. Když třeba jedu v centru, kde jsem dříve hodně trávila času, nebo potkám někoho známého ze "své doby" tak jsem psychicky úplně mimo, a strašně mi to chybí! Taky mi začíná tenhle obyčejný život lézt krkem, každý den ráno vstávat a nemít čas ani pořádně sám na sebe - nesnášim tehle hnusnej stereotyp! Dřív jsem aspon cítila, že žiju, ted žiju sice spořádaný život, se vším špatným jsem sekla, ale otázkou je, proč mám takhle žít a umřít s tím pocitem, že jsem tenhle "blbej" život prožila, ale né užila! V poslední době mě zase často napadá, jestli neni lepší fetovat a ten život si pořádně užít, než tohle. Chodim každej den do práce, mám dobrou práci, dělám asistentku. Drogy jsem si nahradila sportem, ten mi moc pomáhal, ale pro pracovní dobu nemám na sport ted už čas... Přestává mě bavit zase takhle žít... Vím, že mi poradí jít k nějakému psychologovi, ale nemyslím si, že by mi psycholog vrátil mou naivitu o tohle světě a pohled na něj... Nevim co mám dělat...

Odpověděl: Jakub Minařík
Tu a tam každéo z nás nebaví ten svět ve kterém žijeme a nejraději bychom se na to všechno vykašlali a ... To, co prožíváte, je celkem přirozené, jen je toho na vás teď docela hodně. To se taky každému stává. Možná, že psycholog vám nevrátí vaši naivitu, možná, že vám pomůže se se situací nějak vyrovnat a najít další směr života. Ani ta antidepresiva bych úplně nezatracoval. Možná jen trochu zvýší vaši rezistenci ke stresu a pomohou vám lépe zvládat situaci. Myslím, že i to stojí za pokus. No, kdybyste čirou náhodou byla z Prahy a měla zájem o pomoc, tak se ozvěte. :-)