Závislák na hulení
Wohlava
Trávu hulím už 8 let takřka denně. Měl jsem 3 pokusy přestat a to 2 x po 4 týdnech a jednou jsem "zvládl" 7... Vždy mě jeden joint vrátil do častého užívání. Přiznávám si plnou závislost podobnou té na alkoholu a mám problém s ní bojovat. Řekněme, že moje psychika bere stav zhulenosti jako koníček. Mám pak rozpor a to je ten problém, že ta stejná psychika se chce hulení zbavit a zároveň si neustále říká o dalšího jointa... Z tohoto důvodu se obávám, že i odvykací metody nebudou účinné. Stejně hledám pomoc a jsem zvědav, co mi odpovíte. Díky za to každopádně!

Odpověděl:
Dobrý den, závislost na marihuaně je sice poměrně výjimečná záležitost, konopné drogy patří k látkám s relativně nízkým potenciálem závislosti a s relativně nízkými riziky zdravotními, oproti jiným drogám. Nicméně to neznamená, že když se osm let intenzivně snažíte, že si problémy nepřivodíte. Závislost je poměrně těžké onemocnění, které mimo jiné spočívá v nutkání dál danou látku užívat, přestože jste si vědom, že vám to úplně nesvědčí. Ten rozpor, který pociťujete, je tedy takový docela jasný příznak, se kterým se potýká každý, kdo má potíže s návykovými látkami. Nicméně jde o nemoc, která je léčitelná, důkazem můžou být lidé, kteří se z různých závislostí vyléčili. Po 8 letech intenzivní konzumace marihuany lze předpokládat závislost nejen na marihuaně, ale také na životním stylu, který je s ní spojený a nebude pro Vás jednoduché se s tím rozloučit. Myslím, že jste ve fázi, kdy se z toho bez nějaké odborné pomoci budete dostávat těžko. Doporučila bych Vám se obrátit na nějaké ambulantní poradenské zařízení, kde vám s tím můžou pomoci. Když se ozvete znovu, můžu Vám poradit konkrétní zařízení ve Vašem regionu, případně se můžete podívat na www.drogy.net na databázi kontaktů, nebo na mapu pomoci na www.drogy-info.cz. Neklesejte na mysli, s odbornou pomocí je to o něco snadnější. Přeji hodně sil a štěstí.