kojenec a marihuana
Karel
Navsticil jsem svou desetimesicni vnucku, stale jeste kojenou. Na stole se povalovala snitka marihuany a slukovka. Zapach marihuany, ktery rozpoznalo vice osob dosvedcoval, ze v byte, kde vyrusta ma vnucka se marihuana konzumuje. Obratil jsem se o pomoc na detskou lekarku me vnucky a na socialni odbor, pece o dite. Lekarka pomoc odmitla Rozhodnuti detske lekarky shledala lekarska komora jako zpravne. Odboru socialni pece konzumace maruhuany v byte kojence taktez nevadi. Ma osobni zkusenost ukazuje na uroven ceskych instituci opirajici sve vyroky o polopravdy a lzi. Muzete mi poradit, zda-li existuje jiny organ, chranici zdravi a zajmy kojence, kdyz detska lekarka a socialni pece v nasem meste toto odmita a kdyz rodice ditete jsou, prominte, uplne pitomi? Postoj rodicu, troufam si tvridt, detska lekarka jeste alibisticky podporuje, Podle vsech zaveru akademicky vzdelanych osob, zastupujici komise, subkomise a kdo vi co jeste, jsem ja prarodic, jediny, kteremu vadi pokurovani jointiku v byte kojence.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu Vaše obavy, nicméně z Vašeho dotazu nevyplývá, čeho byste chtěl vlastně dosáhnout. Dcera je předpokládám dospělá. Jestliže kouří marihuanu, je to její rozhodnutí. Netvrdím, že je správné, pokud má malé dítě, zvláště když ho stále kojí. Nicméně, abych Vás uklidnila, marihuana patří k drogám s relativně nízkými zdravotními riziky, takže by výrazně neměla ovlivnit ani zdraví matky ani dítěte. Lékařka těžko může nějak v tomto případě zasáhnout. Pokud rodina jinak funguje, mají finanční zázemí, normální bydlení, pokud se matka prokazatelně o dítě jinak stará, dítě není zanedbané, tak těžko může udělat něco sociální odbor. V případě, že by byly rodiče oba alkoholici, kteří nedají dítěti najíst, tak by jistě mohlo dojít k návrhu na odebrání dítěte z péče. Ale nejsem si jistá, jestli Vy chcete dosáhnout toho, aby Vaší dceři dítě z péče odebrali? Neříkám, že Vaše dcera se nechová rizikově, ale vnímám její chování jako relativně málo rizikové oproti například kontinuálnímu užívání heroinu nebo alkoholu, kdy by zanedbávala péči o dítě, nebyla schopná se o sebě postarat a kde by byl skutečně důvod pro nějaký razantní zásah ze strany sociálky. Nechci Vás nijak urazit - ale co nechat rozhodování o způsobu života na dceři? Myslím, že přes vaše snahy se situace nezměnila ani se v nejbližší době nezmění a bohužel s tím opravdu nelze mnoho dělat. Obávám se, že navíc takto přes internet se situací nepohneme.