Jsem zavislá?
Potřebuji se zeptat jestli si o tom, co teď prožívám myslíte, že jsem závislá a jestli ano co s tím mám dělat? Vezmu to od začátku.. Vždycky jsem byla proti narkomanům, proti drogám dokonce i proti kouření.. Ještě v létě 05 jsem ani nekouřila nijak pravidelně. Ale v září jsem se rozkouřila (aspoň krabku denně) a později v říjnu 05 jsem si poprvé dala marihuanu.. Začínalo to celkem nevinně.. Během října a listopadu jsem hulila 2x a v prosinci taky asi jenom jednou.. V lednu se to ale nějak zvrtlo, a zase sem to zkusila, ačkoliv v relativně malým množství zatím.. No a od února to bylo špatný.. Někdy na konci ledna- začátkem února sem totiž objevila jednu hospůdku, kde sem se seznámila s , teď už vím, že pro mě naprosto nevhodnejma lidma.. Sou to lidi co denně hulej, chlastaj a sjížděj různý další věci(někteří už jsou celkem slušně závislí), nemaj žádný cíle, většina z nich byla vyhozená ze školy, některý zdrhli z pasťáků.. Jediný co měli na celej den za program byly drogy, sex a u některých ještě hudba (tekno většinou).. No a já sem v tyhle společnosti strávila celej únor a březen.. Byla jsem tam téměř denně a hulila sem denně, ikdyž jsem nahodou vynechala navstevu v ty hospudce.. V dubnu mi dva moji nejlepší kamarádi začali říkat abych přestala že už to je špatný, dala sem jim za pravdu a opravdu mi to asi měsíc vydrželo.. Vlastně od ty doby až do konce července, to bylo tak že vždycky 3 - 4 tejdny to vydržím, pak ale dostanu chuť a zase jdu a zahulím si.. Nemyslím, že nemám na to přestat, kdybych chtěla , ale opravdu chtěla tak myslím že bych s tím dokázala přestat.. Možná.. Jenže problém je v tom, že já asi ani nechci.. Mám ráda ten pocit , že sem zhulena, mám ráda ty lidi okolo a všecko.. Je mi teprve 14 a vim, že je to sakra málo, abych něco takovyho dělala, ale ja si prostě nemůžu pomoct.. Nedokážu nehulit, protože ta chut je daleko silnější než já.. Navíc v srpnu jsem se zase "rozhulila" hulim ted téměř denně ty stavy jsou ted uz uplne jiny silnejsi ale i presto mam chut zkusit něco dalšího..

Odpověděl:
Dobrý den, pokud konzumujete marihuanu každý den a nevydržíte od ní dlouhodobě abstinovat, velmi pravděpodobně závislá jste. Z vašeho dotazu je patrné, že si celkem dobře uvědomujete, že jste se ocitla v situaci, která je pro vás přinejmenším ohrožující. Čím jste mladší, když začnete konzumovat návykové látky (včetně alkoholu a cigaret), tím rychlejí se na ně vytvoří závislost. První, co bych vám teď poradila, je pokusit se přetrhnout to každodenní "hulení". Předpokládám, že vám příští týden začíná škola, tak to vezměte např. jako přípravu na změnu režimu. Zkuste vynechat vaši oblíbenou hospůdku, omezte marihuanu (také alkohol - pokud pijete), zkuste si najít nějaký alternativní program. Něco, co vás bude bavit, buďte s lidmi, kteří drogy neužívají (např. kamarádi ze školy, co vám drogy rozmlouvají). Se začátkem školy vám taky ubyde volného času, to se může při odabstinovávání hodit. Mimochodem škola se při každodenní konzumaci marihuany dřív nebo později dá zvládat velmi těžko. Hlavně vydržte nezkusit nějaké další drogy, podle vašeho popisu vám zatím drogy, které jste ochutnala (cigarety, jointy) zachutnaly a užíváte je docela intenzivně. Myslím, že potíže s každodenním užíváním marihuany není třeba ještě komplikovat. Pokud nebudete sama abstinenci zvládat, je možné se obrátit na nějakou odbornou pomoc, možná zvážit zda nepožádat o pomoc rodiče, nebo jiné příbuzné či blízké - je-li to schůdné. Pokud byste měla zájem o kontakt na nějaké odborné zařízení, kde by vám mohli pomoci, dejte vědět odkud jste a my vám něco doporučíme. A pokud se budete chtít ještě poradit, ozvěte se znovu. Držím vám palce.