Rizika dlouhodobeho uzivani nizkych davek
myspulin
Dobry den, zajimalo by mne, jaka jsou rizika pri dlouhodobem uzivani pervitinu,rekneme 0,05 -0,1g dvakrat tydne. Po dobu napr. tri a vice let? V kombinaci s alkoholem (napr.3 piva nebo pullitr vina pri kazde davce), popr. navic jeste s ghb (opet male mnozstvi)? Diky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. I při frekvenci a intenzitě užívání, které popisujete, může dojít k psychickým i zdravotním potížím včetně postupného rozvoje závislosti, jako při každém jiném užívání pervitinu. Jen při intenzivnějším a pravidelnějším užívání nastanou tyto potíže pravděpodobně dřív. Nicméně intenzita užívání nebývá stabilní, a obvykle se postupem času stejně zvyšuje. Alkohol v kombinaci s pervitinem zvyšuje riziko kardiovaskulárních potíží a psychických potíží (především větší tendence k agresivitě po současném užití stimulačních drog a alkoholu). GHB má svá specifická rizika - největší rizika GHB spočívají v oslabení respirace, což může mít v kombinaci s jinou látkou s podobným účinkem (např. alkoholem) za následek zastavení dechu. Takže bych důrazně varovala před kombinací GHB a alkohol, kterou, jak mi z Vašeho dotazu vyplývá, užíváte. Kombinace i malého množství GHB s alkoholem či antidepresivy může přivodit symptomy podobné předávkování (hluboký spánek, případně i úmrtí). Více info o rizicích při užívání pervitinu se můžete dočíst na těchto stránkách, více informací o GHB na spřízněném webu www.extc.cz. Proč se na to vlastně ptáte?