ecko
ja
Dobry, mam jeden dotaz. Idem na jednu party a chcela by som vyskusat extazu. Som alergicka na parafenylendiamin. Viem, ze su to farbiva a asi to s tym nesuvisi, ale aj tak mam obavu, aby sa nieco nestalo. Mozem si byt ista, ze z extaze alergiu mat nebudem? Asi hej, ale chcem sa uistit.. Dakujem moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nějak mám pocit, že na našich stránkách nejspíš nenaleznete ujištění, že si můžete dát bez rizik extázi, která má potenciálních rizik i pro zdravého člověka poměrně dost. Myslím, že není úplně rozumné zkoušet extázi, a to i v souvislosti s Vaší alergií. MDMA je sice jiná látka, než na jakou máte alergii, ale problém je především v tom, že v tabletě prodané jako extáze může být řada nebezpečných příměsí a nedokážu posoudit, nakolik je pravděpodobné, že by se mezi nimi mohl objevit parafenylendiamin. Nicméně ty příměsi mohou být samozřejmě nebezpečné samy o sobě a mohou způsobit potenciálně až smrtelné následky. Více informací o MDMA, jejích účincích a rizicích, a těchto látkách, které jsou v tabletách obsaženy nebo za extázi vydávány, se dočtete například na www.lf3.cuni.cz/drogy. Rozhodnutí je na Vás, tak to zvažte.