dagi
Mám dceru (17 let), od mala byla tak trochu zvláštní a ráda dělala věci, aby na lidi kolem zapůsobila a aby se vynikala z "normálu". Loni začala chodit s holkou i když je normálně na kluky, ale do toho jsem se ji nepletla. Stále se mi zdá, že lpne k lidech, kteří berou drogy. I jsem mariánku u ní našla.Teď v pátek odešla z domu. Musím jí už dát hledat policií, je to 5 dní. Něco se děje a já ji chci pomoct, ale nevím jak. Zdá se mi taková zmatena, vůbec v životě, nejen teď. Podle mě si neví rady sama se sebou. Poraďte, prosím.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že dcera má pravděpodobně velký problém a něco se skutečně děje, pokud se již pět dní neukázala doma - ať už se jedná o drogy či ne, tak bych Vám doporučovala se obrátit na policii co nejrychleji. Nechci Vás zbytečně děsit, ale mohou se stát i horší věci, než že dcera někde spokojeně bere drogy a vykašlala se na to příjít domů. Je to sedmnáctiletá dívka, která se pravděpodobně moc ve světě neorientuje a na takové číhá mnoho různých nástrah. Takže bych být Vámi vyrazila na policii hned. Člověk v dospívání rád dělá věci, kterými se vymyká a pokouší hranice, drogy a lidi, kteří drogy berou, se snadno stávají tím, čím je člověk fascinovaný a leckdy s nimi v tomto věku experimentuje. To, že jste u ní našla marihuanu, nemusí ještě znamenat, že bere i jiné drogy, ale jistá pravděpodobnost tu je, spíše s ohledem na tu její nepřítomnost doma. Ale taky se může jednat o jiný druh problémů než drogy. Nicméně tuto záležitost těžko vyřešíme po internetu. Myslím, že by bylo docela rozumné se obrátit na nějaké zařízení, které se zabývá pomocí rodinám a blízkým lidí, kteří užívají drogy, popř. na jinou podobnou instituci, kde byste mohla situaci a Váš vztah s dcerou zkonzultovat s odborníkem a najít vhodné řešení, jak postupovat dál. V Praze se můžete obrátit buď na o. s. ANIMA (více informací včetně kontaktu na www.anima-os.cz) nebo na Centrum poradenství pro mládež a rodiny o. s. Prev-centrum (www.prevcentrum.cz). Přeji hodně štěstí.