Přeji vám moc hezký den paní Orlíková, omlouvám se, že jsem na vás tak spěchala, ale jsem momenálně ve hrozném stresu a nechovám se tak jak bych se chovala v normálním stavu:(Moc děkuji za vaši odpověd.To vše co jste napsala jsem si myslela akorát si sama sobě lžu a ráda bych sestře věřila.Zkusím s ní ještě promluvi a uvidíme.Chtěla jsem se ještě zepta,zda mi mužete poradit jak se chovat k sestře když je strašně vztahovačná a všechno co jí řeknu si bere na sebe.pořád se mě ptá co mi je.Proč se mračím.Slyší věci, které nejsou vysloveny.Ptá se mě jestli není blázena,když jí řeknu, že je to asi normální, že se jí to časem stávat nebude, tak na mě zase zaútočí proč to říkám proč neřeknu kašli na to, že z ní dělám blázna.vůbec nevím jak na tyto situace reagovat???všechno obrátí proti sobě.zatím moc děkuji N

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Posílám nějaké kontakty, kam je možné se ve Vašem regionu obrátit. Vztahovačnost, podrážděnost, nezvládnuté emoce, provokativní a agresivní naladění bohužel patří k užívání drog. Typické je to spíš pro užívání stimulačních drog jako je pervitin. Zkuste si držet nadhled a brát její reakce trochu s rezervou. Máte pravdu, že pokud bude abstinovat, tak by se to mělo postupně zlepšit. Nenechte se tím příliš vyděsit. Pokud by to zacházelo až do toho, že by sestra měla nějaké paranoidní představy spojené se sluchovými a zrakovými halucinacemi, tak by se mohlo jednat o rozvoj toxické psychózy. Ale to myslím není to, co nyní pospisujete. Takže držím palce Vám i sestře. Kontaktní centrum Novobranská 15, Litoměřice, 412 01 telefon: 416737182 Bc. Petra Lebedová Drug Out Club - Kontaktní centrum pro drogově závislé Velká Hradební 47/13, Ústí nad Labem, 400 01 telefon: 475210626 Mgr. Radka Kobližková http://www.minimax.cz/drugout/