Lenka
Dobrý den, potřebovala bych poradit jak postupovat. Máme v rodině alkoholika, který si to nepřipouští a jeho chování mu nepřijde nijak divne. Bohužel se to stále zhoršuje. Žije si ve vlastním světě a okolí a rodina ho přestávají zajímat. Je možné obrátit, aby se rodina obrátila na nějakou instituci i v případě, že si to daná osoba sama nepřeje? Není reálně, že by šel sám na léčení. Máme nějakou šanci mu pomoci? Děkuji Lenka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nedobrovolná hospitalizace na léčení připadá v úvahu pouze v případě, že je osoba nebezpečná sobě nebo okolí, tzn. někoho ohrožuje na životě. Prakticky nejsou psychiatrické léčebny nedobrovolným léčbám příliš nakloněné, protože takoví pacienti nejsou k léčbě motivováni a výsledek nebývá zrovna slavný. Můžete ale odborníka navštívit vy sami a poradit se s ním o konkrétním postupu v případě Vašeho příbuzného, jak s ním jednat, jak mu sdělit, že současná situace je neúnosná, tak aby to přijal a pochopil atd. Jedině tak, když přistoupí na fakt, že má s alkoholem problém, máte šanci mu pak i nějak pomoci.