Ddcera asi bere pervitin.
Dobrý den,myslí si, že má drera je opět na drogách, už dřív s nimi měla problémy,ale vždy jsme se to dozvěděli a pomohli jí. Brala pervitin, nyní je opět hubená, podrážděná, celé noci je pryč a spí ve dne. Rozešla se s přítelem, se kterým byla 4 roky, protože ji zbil. Nejedla, nespala a stále jen plakala, potom poznala jiného kluka, který tu nemá moc dobrou pověst a tak o ni máme obavy. Slyšela jsem jak říká do tel., že čichali "popr" než se milovali, co to je? Kdybych jí dala test na drogy, jaký by to měl být a kolik dní po užití se to projeví? Mockrát Vám děkuji, F

Odpověděl: Bára Orlíková
Podle Vašeho popisu to vypadá, že se dcera vrátila k užívání pervitinu. Kromě toho zřejmě vyzkoušela látku, které se říká poppers. Poppers je populární název pro různé nitrity a nitráty, tedy těkavé látky. Bývají součástí některých čichacích afrodiziak ze sexshopů. Bývají inhalovány v okamžiku nebo těsné blízkosti orgasmu ke zvýšení a prodloužení sexuálního požitku. Pokud byste chtěla provést test na přítomnost drog, tak na pervitin. Pervitin lze detekovat ze vzorku moči, dá se zjistit několik dní po užití (obvykle bývají testy do týdne negativní, ale po předchozím intenzivním užívání lze někdy pervitin z moči zjistit i 14 dní až tři týdny). Na "poppers" se tuším testy běžně nevyrábí. Jen mě napadá, zda dcera bude s provedením testu souhlasit a co budete dělat, pokud odmítne. A co budete s výsledkem testu dělat, pokud s ním souhlasit bude? Podle mého názoru už nyní víte, že dcera opět užívá drogy. Zvolíte na základě výsledku testu nějaká opatření? Myslím, že pokud dcera bere drogy několik let, byť možná epizodicky, jak mi vyplývá z Vašeho dotazu, byla by na místě odborná pomoc. Možná i pro Vás by bylo příjemné, kdybyste mohla své obavy a rozhodnutí o dalším postupu s někým z odborníků zkonzultovat osobně. Zvažte to a napište, jak situace vypadá. Mohla bych Vám doporučit nějaké vhodné kontakty, kam byste se Vy, resp. dcera mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.