asi jsem nadně je zlatá řešení??!!!
Rebelhovado
Píšu sem po 1 a dost se stydím...Je mi 25 od 15 kouřim za den5 brk a od 16 jsem začal s perníkem a ted je to asi rok a pul co si píchám hero.Válel jsem se po ulicích špinavej poblitej...Našel mě jeden chlápek ted uněj bydlim nechávám se za fet píchat do zatku,dělám pokusnýho králíka....Naši mě vykopli z baráku.Chci toho nechat ale nejde to a na léčení se bojim jít.Je někdo skym otom mužu pokecat pře net???Abstáky co jsem prodál mě málem fakt zabili!!!!Hero beru 1 za den jehlou občas koks ale to tak 1 do měsíce.Honí se mi hlavou jen zlatá nevím jakdál......

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jsem ráda, že jste se rozhodl napsat a stydět se nemusíte. Tahle půda je anonymní a bezpečná. Chápu, že jste v nezáviděníhodné situaci. Jen si nejsem jistá, jestli budeme schopní spolu tohle vyřešit přes internet. Můžeme si o tom sice v rámci této poradny, ale myslím, že to není to, co by Vám skutečně pomohlo. Berete drogy skoro deset let. Dostal jste se do situace, kdy si Vás někdo vydržuje a za odměnu Vám dává drogy. Drogy berete injekčně. Je možné, že jste se v průběhu své "drogové kariéry" něčím nakazil. Uvažujete o sebevraždě... Chcete přestat a bojíte se do léčby. Takže - moc východisek není. Jedním z východisek je ta léčba. Myslím, že po tak dlouhé době na drogách a po tom všem, co jste zažil, to asi bez odborné pomoci nepůjde. Možnosti léčby jsou dvě - buď léčba substituční (metadon, Subutex) nebo léčba, která vede k abstinenci. Pokud byste zvolil léčbu vedoucí k abstinenci, tak by to ve vašem případě musela být s ohledem na délku Vašeho užívání drog, léčba dlouhodobá a nejlépe v terapeutické komunitě, kde budete mít dost času se dát do pořádku. Po léčbě byste mohl nastoupit na tzv. chráněné bydlení, najít si práci a začít znovu. Po nějaké krátkodobé léčbě je dost velká pravděpodobnost, že se k drogám vrátíte. Před nástupem do komunity je potřeba vyřídit nějaké náležitosti, ale s těmi by Vám poradili a léčbu pomohli zprostředkovat v kontaktním centru (káčku). Odvykací stav po vysazení opiátů není životu nebezpečný, i když je dosti nepříjemný. Nicméně před tím, než by Vás do komunity vzali, tak byste musel na detox a tam by Vám měli poskytnout nějaké medikamenty na zmírnění abstinenčních příznaků. Dalším východiskem je pak to, že zůstanete ve stávající situaci. A o východisku sebevraždy nebudeme diskutovat - žádná situace není tak hrozná, aby se nenašlo řešení. A Vy ty možnosti řešení máte. Zkuste nad tím pouvažovat. Je Vám 25 let. Rozhodně není pozdě. Zkuste mi napsat odkud jste, a já bych Vám mohla poskytnout nějaké konkrétní kontakty, kam se obrátit. A´t už byste měl zájem o substituční léčbu nebo o léčbu v komunitě. Zatím přeji hodně štěstí.