DŮLEŽITÉ
CHCI ABY ŠLO MÉ DÍTĚ NA TESTY, NA PERVITIN. JAKOU CESTOU TO BUDE NEJLEPŠÍ, KREVNÍ TESTY ČÍ MOČ? JAK DLOUHO PO UŽITÍ BUDE DROGA V MOČI, KRVI?Děkuji F.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel z Vašeho dotazu nemám moc informací o tom, proč vlastně chcete, aby šlo Vaše dítě na testy. Nevím, z jakého důvodu máte podezření, že Váš potomek bere drogy. Samozřejmě ho můžete přimět k tomu, aby šel/šla na testy, pokud není plnoletý/á nebo můžete udělat orientační test ze vzorku moči doma. Z krve se dá pervitin detekovat cca 1 - 2 dny, z moči cca týden (rozmezí je od tří dnů do tří týdnů, ale ty tři týdny je horní hranice a vztahuje se na dlouholeté a intenzivní uživatele). Testy můžete nechat provést laboratorně nebo si můžete zakoupit v lékárně testy na přítomnost drog ze vzorku moči (fungují na podobném principu jako těhotenský test). Potřebovala byste pak test na metamfetamin (jiný název pro pervitin), stál by Vás cca 100 Kč. Ovšem test je orientační, jeho spolehlivost je sice 97%, ale při pozitivním výsledku je potřeba provést laboratorní konfirmaci. Předtím než začnete testovat, je ale potřeba ujasnit si, co budete s výsledkem dělat a co Vám vlastně výsledek řekne. Co budete dělat, když bude výsledek pozitivní? A když negativní? Navíc, test Vám pouze sdělí, že Váš syn/dcera užil/a v posledním cca týdnu pervitin nebo že drogu v posledním týdnu neužila. Skoro si říkám, jestli byste se o tom, jak postupovat, neměla nejprve s někým z odborníků poradit osobně, než začnete testovat. Kdyžtak ještě napište, já Vám mohu poskytnout kontakty, kam se obrátit ve Vašem regionu, popřípadě Vám mohu dát další informace, pokud bude potřeba.