odpověď 432609 MUDr. Minařík
Balcar
Vážený pane doktore, děkuji za Vaši odpověď. K Vašemu dotazu, proč si myslím, že manželka pije víno musím sdělit, že denně se domů táhne s velikou na zip dobře uzavřenou "služební" taškou, s kterou zamíří rovnou do ložnice, teprve pak nás jde pozdravit do obýváku, žádnou práci si v ní nenosí, načaté nebo vypité lahve bílého vína "na rozpouštění tuku" potom schovává ve své skříni a ráno opět "skrytě" v téže tašce odnáší pryč, pokud koupí více lahví najednou, dá si pozor, aby necinkaly a zabalí každou zvlášť, stačí do té tašky nebo skříně kdykoliv nahlédnout, což už ale dávno nedělám. Do ložnice se pak bezdůvodně vytrácí několikrát po sobě cca hodinu před spaním, brzy jde spát a hned usne, na jakékoliv projevy vlivu alkoholu tak ani nezbývá čas. I na dovolenou nikdy nezapomene na jednu či dvě lahve tentokráte již tvrdšího alkoholu do svého kufru, pokud je náhodou najdu, vymlouvá se, že je vzala pro nás oba, samozřejmě vždy až dodatečně po mém odhalení. Možná dělám chybu, když o každodenních nákupech vína vím, ale pro momentální klid v rodině se tvářím, že nevím. Měl bych tento alibistický klid zaměnit za každodenní odhalování donášených lahví a otevřené řešení situace na místě? Děkuji za Vaši odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
No a co si takhle zkusit s manželkou promluvit. Nemyslím pohádat se, ale promluvit. Upozornit jí na to, že jste si toho, že nadměrně pije, všiml. Možná jí na to upozorňovat častěji. Ono to někdy pomůže, když člověk, který bere ví, že si jeho situace někdo všímá. A nemusí to nutně znamenat, že že začněe svůj problém intenzivněji skrývat. Mnohdy také začne hledat nějaké řešní celé situace. Někdy to trochu trvá, ale může to pomoci uvěomit si problém. Jinak doporučuju nekontrolovat a nejít zbytečně do konfliktu. Jen upozornit.