***
KishaK
Je možná aby mi odpověděl pan Petr Parubský.Chci moc poděkovat.Já se bojim volat radši sněkým píšu.Nezvládl jsem to asi moc dobře neustál jsem to donesl jsem jí čtvrtku ale ne jehlou.Jsem 2 měsice čistej z pika ale nějak to semnou zamávalo a dal jsem si jen doufám,že po1 dávce vtom zas nebudu plavat!!!!Chci jí stoho dostat ale bojím se aby jsme vtom pak nezačli lítat...Víte já se bojím lidí.Bojím se mluvit s psichijatrem a asi někdo po emailu takhle nefunguje co???

Odpověděl:
Zdravím Vás, jsem rád, že jste se ozval... Vypadá to tak, že zkušenost s detoxem Vaší kamarádky byla pro Vás hodně zátěžová. Není se čemu divit, detox není příjemná záležitost. Nicméně to, jestli po jedné dávce zase budete plavat v piku, závisí jenom na Vás. Pokud si teď budete namlouvat, že je celá dvouměsíční abstinence tatam jenom proto, že jste se v slabé chvilce opět naspeedoval... je dost možné, že do toho opět spadnete. Je to otázka pohledu na věc: Chtěl bych Vám potvrdit, že ta dvouměsíční abstinence je perfektní výkon, a to, že jste se jednou potknul, ještě neznamená, že jste upadl a že nemůžete běžet dál... Pokud Vás stále pronásledují chutě, bylo by vhodné o nich mluvit s odborníkem. Máte pravdu, tato internetová poradna má velice omezené možnosti (většinou funguje jako první záchytný bod, pokud někdo potřebuje spolehlivé informace, nebo kontakt na odborníka). Navíc myslím, že teď máte dost co dělat s udržením vlastní abstinence a v tomhle stavu není zrovna nejlepší nápad zachraňovat kamarádku, která je na drogách, pokud to bude pokračovat tímto stylem, spíš se rozjedete skutečně oba. Zkuste o tom popřemýšlet. Někdy se fakt vyplatí překonat svůj strach - člověk pak trochu povyroste... Nebudu Vás však do ničeho nutit, rozhodnutí je na Vás. Pro každý případ se zkuste podívat na stránky http://www.plbohnice.cz/nespor/addictcz.html Naleznete tam moc šikovnou svépomocnú příručku "Jak přestat brát drogy". V mnohém Vám může být užitečná. Co se týče Vaší kamarátky, nepíšete, jak je na tom teď. To že si dala opět heroin ještě není konec světa. Každému se to nepodaří hned, ale každý má na to, aby s tím přestal. Můžete to vyzkoušet znovu (již víte, co to všechno obnáší). Ještě dávám na uváženou možnost substituční léčby Subutexem. Ve zkratce to funguje takto: lékař bude Vaší kamarátce pravidelně předepisovat lék - Subutex, který tlumí abstinenční příznaky heroinové závislosti. Postupně bude dávky snižovat, až ho nakonec vysadí. Více se o Subutexu dozvíte tady: http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=58. Pokud napíšete, odkud jste, můžu Vám doporučit konkrétní kontakty, kam se obrátit. Přeji hodně síly.