hledám klášter
als
de o heroin. cetl sem myslim v reflexu o klašteře v thaisku nebo číně, přírodní metodou, peníze neřešej, chtěl bych najít web, nebo něco o tom.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejsem si jistá, zda jsem Vaši skrytou poznámku úplně pochopila. Co se týče odvykání z heroinu, jde tedy o Vašeho kamaráda, který s tím chce přestat. Nebo Vy mu pouze chcete nabídnout tuto variantu a přitom nevíte, zda chce se situací něco dělat nebo ne? Pokud bude chtít, tak samozřejmě má šanci se z toho dostat. Mnohem objektivnější informace o jeho užívání drog je ale ta, jak dlouho bere heroin a kolik je mu let, než jeho denní spotřeba drogy, jak uvádíte ve skryté poznámce. Myslím, že pokud by kamarád měl zájem o nějakou léčbu, tak že existují spolehlivé varianty v ČR a není potřeba se vydávat za nejistou exotikou do Číny nebo Thajska. Myslím, že takový výlet je spíš o tom, že člověk očekává nějaký zázrak, který ho dostane ze závislosti a není příliš ochoten do toho něco vložit. A o efektivitě takové léčby nemám žádné objektivní údaje. V ČR je cca 15 terapeutických komunit pro lidi závislé na drogách a mají poměrně dost dobré výsledky, které jsou ověřitelné a existuje tady celý systém péče, včetně kontaktních center -zařízení, která zprostředkují vstup do léčby a také doléčovacích programů, kam může člověk nastoupit po léčbě. Je to samozřejmě na Vašem a kamarádově uvážení. Pokud byste potřeboval, resp. kamarád, nějaké kontakty, mohu Vám je poskytnout, pokud mi napíšete, odkud jste. Zatím přeji hodně štěstí.