věřit?
Any
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat,jestli se vůbec dá věřit,že člověk ,který kvůli pervitinu zahodil vše,rodinu,práci...,a dostal se do vězení /po asi roce braní/,z drogama po propuštění přestane.Jedná se o mého muže a já si nejsem jistá jestli mu mám dát ještě šanci.Navíc v době závislosti navázal vztah z narkomankou,která brala 15 let.ˇUdajně všeho lituje.Mám ho ráda,ale....

Odpověděl:
Dobrý den. Myslím, že nejde o to, zda věřit. Změna je možná vždy. Jde o to, co pro vás znamená a jestli máte pocit, že by váš vztah měl cenu pro vás oba. Chcete-li mu dát ještě šanci, určitě to cenu má. Jde o to, že byste si museli dopředu určit pravidla a pokud máte oba chuť to zkusit, mohlo by to vyjít. Myslím, že bez vaší podpory by to šlo stěží. Vězení může být motivací ke změně. Po návratu byste se však určitě měli obrátit na odborníky o pomoc. I přesto, že nyní pravděpodobně ve výkonu trestu od drog abstinoval, neznamená, že má vyhráno. To, že začne docházet do nějakého doléčovacího programu (zařízení pro lidi, které poskytuje poradenství a podporu lidem, kteří po léčbě nebo sami dlouhodobě abstinují), bych považoval za podmínku toho, že mu dáte další šanci. Myslím, že jednou z podmínek je nejspíš také přušení kontaktu s (bývalou) přítelkyní, která bere drogy a vůbec s lidmi, kteří jsou na drogách, riziko, že by se k drogám vrátil, pokud se s nimi bude stýkat, je dost značné. Stanovte předem hranice a pravidla a pokud je manžel nebude schopen dodržet, resp. začne znovu brát drogy, tak bych asi měla po všech Vašich předchozích negativních zkušenostech jasno, že to nepůjde. Napište, odkud jste a my vám můžeme předat kontakty na konkrétní zařízení.