jsem 2 roky intenzivně na piku. ( nitrožilně asi něco přes rok ) Za tu dobu ještě neměl pauzu, aspoň ne víc jak 24 hod.. Teď jsem se rozhodl přestat. Abstinuju 5 den. Všude se píše, že piko nemá fyzické abstinenční příznaky, ale já trpim jak zvíře. Strašně mně bolí v oblasti kříže a břicha. Motá se mi hlava, mám zimnici a celej se třesu. Střídavě usínám i ve stoje a střídavě se kroutím v křečích, že u toho brečim. Je to normální ?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouváme se za pozdní odpověď, ale máme toho teď přes prázdniny nějak hodně. To, co prožíváte nejsou odvykací příznaky, ale reakce Vašeho organismu na naprosté vyčerpání a důsledek chronické intoxikace pervitinem. Pervitin zvyšuje riziko vzniku křečí, zvyšuje šlachové a okosticové reflexy, při chronické intoxikaci se může objevit nevolnost, třes, bolesti kloubů, bolesti u srdce (pervitin maximálně zatěžuje oběhový systém, zvyšuje krevní tlak), dostavují se poruchy spánku, předrážděnost, napětí, úzkost. Není to úplně obvyklé, aby organismus reagoval takto dramaticky i pět dní po vysazení. Nejlepší, co můžete udělat, je spát, dokud to půjde, zkusit začít normálně jíst a nechat organismu čas se dát zase do pořádku. Být Vámi bych si pro jistotu nechala udělat vyšetření přinejmenším na infekční choroby (mohl jste si například v průběhu injekčního užívání pořídit hepatitidu C) a nejlépe komplexní vyšetření, zda jste si tím kontinuálním braním nezpůsobil nějaké další potíže. A hlavně se pokuste přestat brát nebo to užívání aspoň omezit. Nedáváte organismu žádnou možnost se zregenerovat aspoň mezi jednotlivými tahy a takhle se Vám to vrací. Kdybyste potřeboval nějaký kontakt na lékaře, kde je možné si udělat testy na infekční choroby, popř. komplet vyšetření, napište, odkud jste. Přeji hodně štěstí a chovejte se k sobě trochu opatrněji.