Tramal
Jen
Dobrý den, měl bych dotaz, resp. bych si rád ověřil vlastní zkušenost - po cca půlročním pravidelném užívání Tramalu retard 100 (1až2 tablety denně) jsem se ho pokusil vysadit s tím, že raději přetrpím bolesti, kvůli kterým mi byl předepsán. Záhy se dostavil neuvěřitelně silný svalový třes, který zejména v nočních hodinách při pokusu o spánek přechází v nesnesitelnou svalovou bolest zejména všech končetin, která na několik dní zcela znemožní spánek až do úplného vyčerpání.Trochu by mne uklidnilo, kdybych měl potvrezenou souvislost s nárazovým a náhlým vysazením tramalu ve smyslu abstinenčních příznaků, případně bych poprosil o nástin nějakého alter. řešení. Jediné, co trochu pomáhá, jsou frekvenční ledové sprchy. Děkuji moc za případnou pomoc.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je dost pravděpodobné, že šlo opravdu o abstinenční syndrom po vysazení Tramalu. Ten je poměrně silným a návykovým opiátem a jeho vysazení často není vůbec lehké. Je také možné, že se abstinenční syndrom spojil s bolestmi, na které jste měl původně Tramal předepsaný, o to to bylo nesnesitelnější - to je ale pouze domněnka, o povaze bolestí jste se nezmínil. Proto Vám také nemůžu poradit nic účinného jako náhradu Tramalu, bývá to velmi individuální. Doporučovala bych Vám situaci probrat s lékařem, který Tramal naordinoval a s ním vymyslet i jinou pomoc.