Laura
Už rok abstinuju po dlouholetém braní pervitinu a heroinu a celý rok by celkem v pohodě, chutě jsem skoro neměla ale ted..? Teď je mám moc a dost mě to znervóznuje. Věřila jsem si že po tom všem bych do toho už nešla, ale asi jsem měla počítat s tím, že jednou to prostě přijde. Zase s tim musim bojovat a z toho mám hrozný strach. Protože jsem prohrála už mnohokrát

Odpověděl:
Dobrý den. Mnoho lidí věří tomu, že stačí vyabstinovat a problém závislosti je vyřešen. To je omyl. Dlouholeté braní drog mění osobnost a ztracené roky, kdy člověk stagnoval v důsledku změněného prožívání, se musí doplnit. Ale hlavně se musí člověk opět stabilizovat. Najít smysl v běžném každodenním prožívání. Chutě se čas od času vrací, je dobré vědět, v jakých situacích se Vám to stává a zda je možné se těm situacím vyhnout. Pokud se jim vyhnout nelze, je možné se naučit časem je zvládat líp a chutě nebudou už tak intenzivní. Vždy, když se člověk necítí dobře, dostane se do situace, ve které si neví rady, je ve stresu, zažívá něco, co mu evokuje drogy, tak se chutě objeví. Dají se zvládnout a budou čím dál méně výrazné. Chutě jsou projev závislosti. Není to nic, za co byste se měla stydět. Stává se to každému, kdo bral delší dobu a pak začal abstinovat. Berte je jako výstražné znamení, jako indikátor toho, že je potřeba se trochu zamyslet, co se s Vámi právě děje a proč se chutě objevily. Pokud by to bylo nějak nesnesitelné a intenzivní, tak bylo by dobré vyhledat odbornou pomoc. Existují doléčovací ambulantní programy, které poskytují podporu lidem v podobné situaci, v jaké jste Vy. Pokud budete mít zájem, napište, odkud jste, nabídneme vám kontakty.