pro Baru Orlikovou(jehly)
zlatka
je mi 15 a půl a p restala jsem sama.Matka o tom vedela.(Otec neznamy:))Docela me prekvapilo,ze na to ,ze je detska lekarka na to neprisla sama a kdyz sem ji to rekla,akorat mi rekla at stim prestanu a nekazim si zivot a to je vse!Byla jsem z toho DOST v soku.Cekala jsem jakoukoli reakci ale tuhle teda ne.Nicmene sem se sama rozhodla, ze prestanu a darilo se mi to.Tet mam ale pocit,ze se k piku pomalu zacinam vracet.I kdyz jsem zatim porad cista!!Chtela jsem jit do nejake komunity (nechci do lecebny!!!)ale matka mi rekla ze me nikde nevezmou kvuli memu veku! Chci se zeptat ,jestli je to pravda..Prece nemuzu cekat dokud mi nebude 18 a pak se jit teprve lecit!!To mi prijde padly na hlavu. prosim napiste mi jake mam moznosti.Diky MOC!p.s. jsem z Tábora

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by byl skutečně trochu problém, aby Vás přijali do léčby v terapeutické komunitě. I když existují i komunity (TK Karlov v jižních Čechách a TK White Light v severních Čechách), které berou i klienty, kteří jsou mladiství. Navíc si v tuto chvíli nemyslím, že byste několikaměsíční léčbu v komunitě potřebovala, pokud jste zvládla sama abstinovat. Spíš by byla potřeba nějaká ambulantní podpora - tedy buď ambulantní léčba nebo nějaké doléčovací centrum. A myslím, že by bylo docela fajn, kdybyste mohla mít nějaké konzultace i společně s Vaší matkou. To, že je dětská lékařka, nemusí znamenat, že si hned všimne, co se s Vámi děje a možná si to nechtěla připustit a přiznat a nevěděla také, jak s tím má naložit. Vy jste asi čekala, že Vám bude věnovat víc pozornosti? Že se o Vás začne zajímat, o to, co prožíváte...? Myslím, že je to jeden z důvodů, proč lidi berou drogy - aby si jejich blízcí všimli, že existují a že mají problém a začali se jim trochu věnovat. Není to nejlepší řešení, jsou i zdravější varianty, jak zkusit dát rodinné vztahy do pořádku - a myslím, že to by pro Vás mohlo být důležité. POrozumět těmhle vztahům a souvislostem a zároveň mít podporu v abstinenci od drog. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla nabídnout nějaké konkrétní kontakty na kolegy, kam byste se mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí a DRŽTE SE.