závislost?
Aranka
Můj kámoš začal před víc než půl rokem příležitostně brát pervitin a pak ulítl a frčel asi dva týdny-stala se z něvo vychrtla troska, okamžitě spadl do spousty průšvihů, na všechno kašlal, zajímaly ho jenom párty a další dávka pika. Podařilo se mu z toho dostat, od té doby bere piko ale v podstatě vždycky když jde do klubu na párty. Za minulý měsíc si vzal asi 2,5 gramu. Sám říká, že piko ho přitahuje, poznal jeho účinky a když ho má k dispozici neváhá si dát třeba když je utahanej a má jít do práce nebo večer po práci chce něco ještě dělat. Je už závislý??? Co dělat ? Díky za pomoc

Odpověděl:
Dobrý den. U pervitinu se jedná o psychickou závislost a její projevy jsou stejné jako u závislostí na čemkoli. Pokud se mu v životě objevují neřešené problémy, ať v práci či v osobním životě (narušené vztahy, neschopnost dodržovat závazky, emoční změny apod.) a přesto si pervitin dává a dokonce ho používá jako odreagování či odložení řešení problému, jedná se již o přinejmenším počínající závislost. U tak silně psychotropní látky je velmi nebezpečné si myslit, že se dá brát kontrolovaně. Máte-li pocit, že se u kamaráda takto pervitin projevuje a pokud s ním o tom můžete hovořit, doporučte mu odbornou pomoc. Nicméně, pokud bude mít pocit, že je všechno v pořádku, že má situaci pod kontrolou a nebude s tím chtít nic dělat, nic moc bohužel nezmůžete, protože on musí chtít situaci změnit. Pokud bude mít o nějaké kontakty na odborníky zájem, napište nám, odkud jste a my vám poradíme, kam se obrátit.