Aids
Luca
Prosimvas,ma clovek,ktery ma aids a jeste se mu neprojevil primo zvysene jaterni nebo nejake jine testy?A kdyz se mu projevi, jak to probiha?Muze clovek treba fungovat 5let bez jakychkoli obtizi a uz mit ten virus v sobe,aniz by to poznal? Dekuju za brzkou odpoved

Odpověděl:
Milá Luca, na tento dotaz Vám kvalifikovaně odpoví v AIDS internetové poradně na stránkách www.aids-pomoc.cz nebo na Lince AIDS pomoci tel. 800 800 980. Tu první část dotazu jsem úplně nepochopil, ale ohledně té druhé - ano, může být člověk nakažen třeba 5 let a nemusí to poznat. Také byste měla rozlišovat nákazu virem HIV a onemocnění AIDS. Když se nakazíte, tak máte v sobě virus, ale nemusíte mít žádné, nebo jen velmi malé obtíže. AIDS je pak onemocnění, když virus poškodil imunitní systém natolik, že selhává. A obtíže máte veliké. Hezký den.