pervitin a těhotenství
bubu
Můj přítel přestal před 2 měsíci užívat pervitin,byl v květnu na lěčení a od té doby je čistý. před 2 týdny jsem s ním otěhotněla. Já sama drogy nikdy nebrala. Jaké je riziko postižení dítěte? Díky bubu

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud neužíváte pervitin Vy, tak žádné ohrožení plodu není pravděpodobné. Užívání drogy u partnera by ani v případě aktivního braní drog neovlivnilo zdraví dítěte - rizika jsou jiná než přímo související s drogami, a to zejména přenos infekčních chorob z partnera na Vás a posléze na dítě. Riziko, že partner se nakazil infekční chorobou je poměrně značná především tehdy, pokud bral drogy injekčně. Přítel by měl mít výsledky testů na hepatitidy a HIV z léčby, tak bych si to ověřila. Nicméně, na Vašem místě bych byla velmi opatrná. Nevím, kolik je partnerovi let, jak dlouho a jakou drogu bral, ale 2 měsíce abstinence jsou v každém případě málo na to, aby se dalo spolehlivě říct, že to tak zůstane. A pro dítě je také důležité, aby mělo fungující rodiče a stabilní zázemí. Což s partnerem, který bere drogy, zajistíte dost těžko. Takže bych být Vámi trvala na tom (pokud si dítě chcete nechat a partner o vašem těhotenství ví a chce se o dítě starat s Vámi), aby partner docházel aspoň na ambulantní doléčovací program. Navíc - sice říkáte, že byl přítel v léčbě, ale dva měsíce se mi zdají málo. Obvykle trvá léčba déle, minimálně tři měsíce, takže mám pocit, že se jedná o léčbu nedokončenou (mohu se ale mýlit) a pak by byla nějaká další, alespoň ambulantní péče, více než vhodná. Když byste měla další dotazy, tak neváhejte napsat.