testy
lara
jsem z Prahy a potrebovala bych kontakt kam bych si mohla zajit udelat testy co se tyka nemoci pri vnitrozilnim uzivani perniku.a jestli za vse musim platit.dik

Odpověděl: Bára Orlíková
Můžu Vám poskytnout tento kontakt: MUDr. V. Řehák Nuselská poliklinika Taborska 57, 4. patro, 140 00, Praha 4 telefon: 234 091 142 www.hepatitis.cz (Nutno se předem objednat) Vyšetření je bezplatné, je hrazeno ze zdravotního pojištění. Myslím, že pokud berete injekčně, tak by bylo vhodné se informovat o "bezpečném" užívání - tedy o tom, jak (když už musíte brát injekčně) si aplikovat tak, abyste se pokud možno vyhnula infekčním chorbám a jiným poškozením souvisejících s injekční aplikací. Jistě by Vám v případě dotazů poradili pracovníci v kontaktním centru (káčku) nebo streetworkeři. Pokud nechodíte do kontaktního centra, tak Vám můžu návštěvu doporučit už jen kvůli tomu, že dostanete výměnou sterilní injekční náčiní za Vaše použité a můžete se o čemkoli poradit. Pokud toho nevyužijete, tak si opatřujte sterilní náčiní, nesdílejte ho (a to ani lžičku, vodu a vatu), při sexu používejte kondom. Tak se pravděpodobně vyvarujete infekčním chorobám. A pokud zjistíte, že se Vám dělá nějaký zánět (v místě vpichů i jinde) nebo máte vysokou horečku, tak neváhejte vyhledat lékaře, mohlo by to být potenciálně zdraví a životu nebezpečné (absces, flegmona). P. S. posílám ještě kontakty na káčka v Praze: Nízkoprahové středisko Drop-in (Kontaktní centrum) Karolíny Světlé 18, Praha 1, 110 00 telefon: 222221124 http://www.dropin.cz Kontaktní centrum SANANIM Osadní 2, Praha 7, 170 00 telefon: 283 872 186 http://www.sananim.cz Kontaktní centrum STAGE 5 Mahenova 4, Praha 5, 150 00 telefon: 605 319 926 http://www.progressive.cz