jehly
zlatka
ahoj..mam dotaz ,zda jsem normalni..pichala jsem si 2 roky piko a tet jsem 4mesice csta.moje matka je detska lekarka a ja ji pred nedavnem jen tak vzala jehlu(na brani krve)doma jsem si napichla zilu a pripomelo mi to stary casy.od te doby jsem to zacala delat hrozne casto.chodim do lekaren a kupuju si jehly nebo je kradu matce .nastreluju si cistou vodu a sama ani nevim proc,..Zacinam se citit jako bych byla blazen nebo co.Hrozne mi to ale pripomina minulost.Kdyz si nemuzu davat pernik tak si ho alespon propominam takhle..prosim poradte.jsem normalni??co mam delat abych se toho zbavila..diky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Docela chápu, že to pro Vás je teď dost složité. Nevím, jestli jste byla někde v léčbě nebo jste přestala sama, jestli Vaše rodina o předchozím užívání ví, jestli někam docházíte nebo jste docházela alespoň ambulantně. To, co popisujete, se může stát a myslím, že se Vám to děje proto, že máte přístup k injekčním jehlám, že máte chuť si dát drogy a (zatím) se držíte, a že tenhle rituál Vám připomíná drogy a "nájezd" na pervitinu. Aplikace vody není sice ve srovnání s aplikací drog nebezpečná, ale svoje rizika má taky - především to nijak neprospívá žilám a hrozí Vám nějaký zánět nebo infekce z nesterilní aplikace (míněno jako zanesení nečistot při aplikaci, nikoli to, že máte nesterilní stříkačky). Nemyslím si, že byste byla blázen, jen si se všemi těmi pocity a stavy týkající se drog asi nevíte moc rady. Myslím, že to není zrovna nejzdravější způsob, jak bojovat s chutěmi na drogy a taky Vás časem může dovést k tomu, že si skutečně dáte. Mám pocit, že by bylo smysluplnější, kdybyste si mohla o tom promluvit s někým z odborníků, získat nějakou podporu, kterou teď potřebujete a také nějaké informace a rady, jak se s těmi chutěmi na pervitin vypořádat a jak jim čelit. Zkuste mi napsat, odkud jste a kolik je Vám let. Zkusíme pak společně vymyslet něco, co by Vám pomohlo. Zatím přeji hodně štěstí.