pomoc
n
Mohl by mi prosim nekdo odpovedet na dotaz pod kodem 430608?Chtěla bych ještě k tomu dodat, že sestra se chce léčit sama.Rada bych, aby vyhledala odbornou pomoc,ale nechce?Rekla mi,ze ji pomaha Subutex.Rika,ze ji staci pulka denne je to Subutex 2mg.Nevim jestli ji muzu verit,kdyz ke konci si kupovala heroin uz za 1.000 na den.Heroin kourila.Subutex uziva normalne pod jazyk.Myslite, ze je to realny aby ji stacilo?Nevim jestli muzu verit?Moc moc dekuji za rychlejsi odpoved N

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, je poměrně obvyklé - tedy, že sestra má pocit, že to zvládne sama a že odmítá odbornou pomoc. To, že bere Subutex, který zjevně shání na černém trhu, není léčba, ani když ho neužívá injekčně. Subutex je určený k substituční léčbě lidí, kteří jsou závislí na opiátech, má být předepisován lékařem a v rámci této substituční léčby by měly probíhat nějaké pravidelné konzultace a kontroly. Sestra se v tuto chvíli neléčí, i když si to pravděpodobně myslí, a ani neabstinuje. Vzhledem ke kvalitě heroinu na drogové scéně, který má velmi nízkou kvalitu (odhadem cca 10% heroinu a méně v látce, která se jako heroin prodává), tak je možné, že by jí Subutex mohl stačit, ale spíš mám pocit, že 1/2 denně 2mg není pravděpodobná, že sestra užívá větší dávku. Myslím, že by v tuto chvíli byla nejvhodnější varianta skutečná substituční léčba Subutexem, kdy bude sestra mít léky od odborníka, bude mít pravidelné konzultace, bude pod kontrolou, zda k Subutexu nebere další drogy (například pervitin). To by jí pomohlo se zdravotně i psychicky stabilizovat a pak by se po čase vidělo, co s tím dál. Když napíšete, odkud jste, mohu Vám doporučit kolegy, kteří takovou léčbu poskytují. Přeji hodně štěstí. P. S. Odpovědi v Drogové poradně odpovídáme obyčejně do dvou dnů, v případě složitějších dotazů je tato lhůta týden. Bohužel není v našich silách odpovědi urychlit, zvláště teď o prázdninách, všichni kolegové včetně mě odpovídáme dotazy zároveň ke své běžné práci, tak s námi mějte trpělivost.