merlin
vím o člověku který prodává piko a zdá se mi že se snaží stáhnout do toho svinstva i mou ženu.Dá se informovat policie bez toho že by do toho jakkoliv zatáhli i mou rodinu?

Odpověděl:
Dobrý den, k Vašemu dotazu uvádí JUDr.Ing. Helena Svatošová z Právní poradny A.N.O., která se zabývá právními aspekty drogové problematiky, toto: "Vzhledem k tomu, že prodej pervitinu je trestný čin (dle §187), můžete na policii podat buď anonymní podnět nebo oznámení trestného činu. V případě trestního oznámení, které není anonymní, proběhne šetření, na základě kterého budou také vyslechnuty osoby v něm označené jako oběti, spolupachatelé, pachatelé ap. Toto oznámení lze učinit jak písemně, tak ústně do protokulu. V případě anonymního podnětu, (ve kterém je vhodné uvádět maximum konkrétních podrobností), lze těžko odhadnout, jak s ním policie naloží a jak jej bude řešit a toto se samozřejmě ani nebudete mít jak dozvědět." S pozdravem, Jana Marečková, administrátor