evoluce
Miko
Dobry den vsem...chtel bych jen rict,ze vse co jsem kdy bral mi neco dalo-je jen na vas,jestli si nechate i neco vzit...Nikdy jsem na nicem nebyl zavisly a troufam si rict,ze pokud clovek dokaze najid tolik psychicke vyrovnanosti a sily,tak byt ani nikdy nemuze..Je to jen o tom vzit si z toho co sam chci-sam si ridim co od toho chci a co pustim ven..Droga se musi pochopit-musi se z ni vyzdimat to nejlepsi,teprve potom vam otevre nove myslenkove moznosti a pochody..Je smutne divat se kolem jak se lide nici-vim ze kazdy mame jine moznosti,ale kdyz sakra citim ze na to nemam,tak do toho nestrkam nos..Neni machr ten,kdo neco bere..Machr je clovek ktery predem vi co muze cekat a az podle toho se rozmysli jestli ma vubec cenu to zkusit!!Prisel jsem touto cestou o par skvelych lidi a udelam cokoli,abych to lidem do hlavy nakopal...dekuju za vas cas Miko

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Mohu samozřejmě Váš vzkaz vyvěsit na naše stránky. Jen si k němu dovolím nějaký komentář. Ze své několikaleté praxe s lidmi, kteří se stali závislými na drogách, Vám mohu říct, že to není tak jednoduché. Chápu, že je to Vaše subjektivní zkušenost a že ji chcete prezentovat. Ovšem lidé, kteří vyzkouší drogy, jsou z různého prostředí, s různými psychickými dispozicemi a případnými problémy, s různou životní zkušeností, někteří z nich mají za sebou traumatické zážitky, různé látky na ně mají různý individuální vliv a vzhledem k různým fyzickým dispozicím a zdravotnímu stavu je jejich organismus také rozličně zpracovává a vytváří na ně nějakou odpověď, leckdy formovanou i genetickými dispozicemi. Netvrďte, že pokud jste užil halucinogeny nebo stimulačřní drogy poprvé, že jste předem měl jasno, co to s Vámi udělá. Mohl jste o tom mít řadu informací, ale prožitek se od teorie někdy dramaticky liší. Lidé, kteří se stávají závislí, obyčejně mají v životě nějaké slepé místo, které si ani neuvědomují a na které pak užívání drogy nasedá a zaplňuje ho. A když drogy přestanou brát, často jejich potíže nekončí, protože je potřeba přijít na tu příčinu a vyřešit ji, aby nedošlo k tomu, že začnou brát drogy znovu. Máte pravdu, že ten kdo bere, není machr. Že je machr ten, kdo si včas řekne, že na to nemá a vůbec to nezkusí. Ale to, že Vy nejste závislý na drogách, je stejná souhra faktorů, jako že jiní jsou. Pokud byste drogy vyzkoušel v jiném věku, za jiných okolností, nemuselo to tak být. Proto je nejjednodušší je skutečně nezkoušet vůbec a nedokazaovat si, že já na to mám. Nemusí to být pravda a můžete to zjistit, až když bude pozdě. Tím nevyvracím to, že drogy mohou přinést i pozitivní zkušenost. Ale v tomto kontextu myslím, že už to nemá cenu dál rozvádět. P. S. Pokusy to lidem "nakopat do hlavy" končí většinou fiaskem. Většinou si udělají to, co sami chtějí. Smysluplnější se mi jeví podat těm, co to nezvládli, pomocnou ruku, pokud o ni stojí :)