můj syn
nada
Dobrý den, mám velký problém se synem,kdybych vám to měla všecičko vypsat ,tak bych potřebovala na to celý den.Začalo to v jeho letech kdy poprvé okusil heroin.Bral ho asi rok a půl než jsem na to přišla.Na to jsme odjeli spolu na chalupu a tam uzavřený po měsíci jsme odjeli domů čistý.Na to si našel holku s kterou má dnes čtyřletou dceru.Synovi je nyní 23 let.Koupily si byt na ,který mi rodiče jsme ručitelé.Měl dobrou práci o kterou po 2letech přišel.Vydělával dobře brali si půjčky docela to klapalo než o ní přišel.Chodily k nim kamarádi a tímto začalo.Novou práci si nehledal a začal hrát ruletua znovu brát drogy i když jak říkal sem tam.Začly hádky, dluhy,které jsem většinou platila já,stále jsem jim pomáhala jak s financí tak s prací .Synovi jsem našla několik zaměstnání ale nikdy tam nešel.Jeho družka se nakonec od něho odstěhovala a mů návrch byl ,že se bude muset byt prodat,aby se zaplatili dluhy a že bude bydlet u nás.Ano byt se prodal ale bohuželpeníze prohrál v ruletě 300 tisíc a žádný dluch se nezaplatilPůčky mu dělají asi celkem 35O tisíc.Pak nás začal okrádat ,když se v noci v krádal domů.Začaloto s telefonama ,peněženkama.Několikrát jsem mu našla injekční stříkačky pod polštářem a všude.Vyhodily jsme ho.Po čtyřech měsících přišel s tím,že toho chce nechata pujde do práce.Tak jsme se dohodli ,že bude zase bydlet u nás.Našla jsem mu opět práci do ,které stejně nešel a po 14 dnech nás zase vykrat.Jsem z toho sama hodně zadlužena ,stále jsem věci vyzvedávala v zastavárně a né malý položky.CHodil stále pod vlivem nějakých drog.Musel nás opustit ,Navrhla jsem mu léčebnu,kterou odmítá.Dostala jsem ho jednou na detox .Po 4 dnech utekl.CHodil k nám na jídlo to jsem mu nabídla vykoupat a zase jít ale i tak něco vždycky sebere :Nevim co mám dělat jakse k němu zachovat.CHci mu dávat vždycky šanci ,aby věděl že nás má ale žijem ve strachu chodí strašně špinavý a smrdí toulenem on už bere snad vše od subutexu a diazepanu.Máme ještě doma dceru15 letou a ta na to všechno musí koukat.Studuje na střední škole druhým rokem a nechtěla bych aby jí to nějak ublížilo.Zhubla jsem za 4 měsíce 20kg uzavřela jsem se do sebe nemůžu jíst mám deprese musela jsem opustit práci ve která jsem byla 3 roky a najít si více placenou abych mohla splácet dluhy.Musíme splácet i jeho dluh zy byt (ručíme)žije na ulici spí ve sklepech nebo když ho nikdo nechá přespat vždy nějaký narkoman.Vinu háže na všechny hlavně na mě ,že ho nechám na ulici.Mám někdy hrozný výčitky ale bojíme se celou rodinu potápí dolů.CHtěla bych aby byl zase jaký byl ale nevím jak ho přemluvit aby se šel léčit.Léčebnu jsem mu taky zařídila ale nešel mluvim snim o tom skoro pořád ale na nic, říká proč když všechno ztratil.Byl tu naposled včera a to jsem nevěděla jestli ho mám pustit .Strašně smrděl toulenem a hrozně špinavý.Musel se svléknout na chodbě a vyhodit to pak jsem mu dovolila vykoupat.Vždycky všechno dezifikuji.A řekla jsem mu ,že to je na posled co ho pouštím v takovým stavu.Nevim jestli to jde soudní cestou léčení jako matka jestli bych mohla požádat.Není mi to jedno co s ním je mám ho ráda je to moje dítě nemůžu spát mám hrozný sny nedokážu žít jako dřív byla jsem samí smích ted je tu jenom smutek a hrozná bolest.Prosím o radu jak se zachovat k synovi pro moje svědomí,že dělám dobře.Potřebujem se uzdravit mi rodina jako kdy by se nám rozpadala.Manžel je od rána do večera v práci bez volna soboty neděle a splácíme jenom splácíme.Moc děkuji,že tato stránka je člověk se může alespon vypsat z bolesti.Ještě jednou děkuji za odpovět.

Odpověděl:
Srdečně zdravím, Je téměř neuvěřitelné, co všechno jste musela doteď nosit v sobě, úplně chápu Vaše vyčerpání. Je moc fajn, že jste rozpoznala, že už dále takto žít nemůžete a že jste se na nás obrátila. V první řadě bych Vám doporučil, aby jste se teď zaměřila především na své zdraví. Zhubla jste, zle spíte, máte nočné můry, výčitky, deprese... S tím je potřeba co nejrychleji něco dělat. Máte 15letou dceru, která Vás také potřebuje, a teď možná víc, než kdykoli předtím. Nejsem si jistý, zda si uvědomujete, že když syn odmítá Vaši pomoc (hledání práce, vybavení léčby, detoxu...), nemůžete skutečně nic dělat. Soudně nařízená léčba připadá do úvahy jenom tehdy, pokud by ji nařídil soud, když došlo v souvislosti s drogami k trestní činnosti. Nedobrovolná hospitalizace je možná jen v případě, kdy je dotyčný nebezpečný sobě nebo okolí a trvá pouze tak dlouho, dokud tento akutní stav nepomine, což většinou bývá maximálně pár dnů. Co však můžete dělat, je stanovit pro syna jasná pravidla. Např.: Řekla jste mu, že ho v takovém stavu pouštíte domů naposled. Zkuste to dodržet. Nenechejte se v žádném případě vydírat. Rozhodně nefetuje kvůli Vám!!! Pokud na tuto jeho hru přistoupíte, jenom ho více budete posilovat v jeho závislosti. Také bych přestal se splácením dluhů (pokud ty dluhy nejsou právně psané na Vás). Podobných pravidel, které Vám mohou pomoci je více, tady je odkaz na literaturu pro rodiče závislých dětí, kterou si můžete zdarma stáhnout z internetu: http://www.plbohnice.cz/nespor/addictcz.html Rozhodně by jste však měla vyhledat odbornou pomoc. Posílám Vám pár kontaktů na odborníky, kteří se specializují na pomoc rodičům drogově závislých dětí: Poradna pro rodiče, Školská 30, Praha (potřeba se objednat na tel. 739 268 527) Denní stacionář, Janovského 26, Praha (tel. 220 803 130, 220 800 041) Prev-centrum, Meziškolská 1120/2, Praha (tel. 233 355 459) Denní psychoterapeutické sanatorium Elysium, Hapalova 22, Brno (tel. 541 227 704) Držím Vám palce.