jsou to příznaky ňáké depky?
jedna trošku zmatená...
Víte vždycky jsem byla dost hyperaktivní a hl.komunikativní,což jsem vlastně i do teď,ale jedno se dost změnilo.Navazování řeči s cizími lidmi a mnoho jiných. Nikdy jsem s tím neměla problémy,až za poslední 2roky.kdy jsem snad poprvé zjistila,že jsem i docelá v některých případech stydlivá.Jakmile se mám dát dneska do řeči s někým koho znám jen trošku od vidění,obleje mě horko a plácám totální kraviny.Je mi 21 a od 14jsem kouřila trávu,kdysi jsem byla hodně na tripu i na extázi.Teď však s tím je 2 roky úplně konec.Někdy mívám docela hnusné stavy,takové přemýšlecí dny,z kterých mi není moc dobře.Chtěla bych vědět,jestli se jedná o ňáký druh deprese?Už rok bydlím s přítelem a na našich jsem dost závislá,někdy prostě přemýšlím nad tím,co bude až tady nebudou a tak...nechci na to myslet,ale příjde to tak samo a pak začnu mít najednou pocit úplné beznaděhjě a osamělosti, i když vím,že mě přítel nadevše miluje a já jeho,je to vůbec normální?Vím,že na takové věci se nemá vůbec myslet,ale příjde to vždycky tak samo až mě to dohání k odpornému smutku.Myslíte si,že na tom mají podíl hl.ty drogy?Často se taky cítím jakoby opuštěná nebo méněcenná před ostatníma(a to můžu říct,že jsem docelá pěkná a kluci po mě očka hází,tak že důvod sama neznám) a to jsem kdysi byla úplné tornádo a sebevědomí mi vůbec nechybělo,myslíte,že by mi z toho pomohla ňáká jóga nebo něco takového?Už 2roky jsem ze školy venku a vystřídala nejmíň 7zaměstnání,všude byli ňácí nadržení chlapi nebo mi to prostě nevyšlo a já neměla šanci se usadit.Tak že si myslím,že je to taky tím,že není ta práce a tak...Víte moc bych chtěla být zase taková jako dřív,prostě totálně uvolněná a sebevědomá.Prosím odepište a poráďte mi.Děkuju

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vypadá to, že se docela trápíte a ráda byste s tím něco udělala. Bohužel takhle přes internet se diagnostikuje dost těžko. Pokud mohu jen subjektivně říct, jak na mě Váš dotaz působí, pak bych se přiklonila k Vašemu dojmu, že se jedná o depresivní stav. Těžko říct, zda na tom mají podíl drogy - je možné, že užíváním drog se mohly tyto stavy posílit nebo je mohly drogy vyvolat, možná, že to s drogami ale ani příliš nesouvisí a hrají v tom roli jiné faktory. Myslím, že by bylo v tuhle chvíli nejlepší obrátit se na odbornou pomoc. Ideálně na psychiatra, protože ten je schopen posoudit, zda se jedná o depresi, případně jak závažné jsou příznaky deprese a jak by měla vypadat léčba. Mám pocit, že i kdyby se nepotvrdila přímo diagnóza deprese, že by nebylo od věci vyhledat nějakého psychoterapeuta a s jeho pomocí se trochu zorientovat ve své životní situaci, určitě by Vám to pomohlo si spoustu věcí ujasnit a ulevilo by se Vám. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.