jsem dcera alkoholičky
barbs
Dobrý den, chtěla jsem Vás poprosit o radu. Moje matka je alkoholička, je jí 54 let a dá se říct že s přestávkami pije okolo 20 let. Posledních pár let je kritických, před 3 měsíci přišla o práci a nátlakem nastoupila léčbu. Po dvou měsících kdy jí byla umožněna vycházka začala pít znovu a do léčebny se již nevrátila. Nemá žádný neřešitelný problém, ale ona bere vše jako problém aby obhájila důvod k pití. Do teď jsem stála při ní, pomáhala jí co to šlo, ale uměla jsem být i nepřítel v situacích kdy byla pod vlivem. Ví že se na mě může obrátit jen když není napitá. Problém který teď nastal vypadá následovně: po cca 100 sklamáních už nemám sílu dál, trápím se už několik let, stejně jako moje nejbližší rodina. Matka žije sama v bytě, na který teď nebude mít finance. Pochybuji že bude schopna zajít si na úřad práce a vyřídit si alespoň podporu. Nevíme si s ní rady, o tom jak doma hospodaří se asi moc zmiňovat nemusím. Když jsem v léčebně mluvila s doktori, řekli mi že je v posledním stádiu a když se nevzpamatuje, že je to konec... Jak se s tím mám vyrovnat? Pořád tady je a já nevím jak dál, bojím se finančních problémů které nastanou, v bytě být sama v tomto stavu nemůže, bojíme se aby se tam něco nestalo. Jak se řeší takové situace? Moc děkuju za jakoukoliv radu, Barbs (25 let)

Odpověděl: Jakub Minařík
To je situace, která je hodně těžká. Matka je na tom myslím asi tak, že už pro ni nemůžete moc udělat, jen se pokusit nějak hasit škody. Pokud na tom bude opravdu zle, tak můžete zavolat záchranku a nechat jí zavřít do nemocnice, dokud se nezotaví. Také můžete po dohodě s lékařem se pokusit, zdali by nedostala alespoň částečný invalidní důchod. Bylo by asi rozumné se nějak pokusit zajistit byt a zdravotní pojištění. Víc pro ni ale asi udělat nemůžete. Bohužel. Pokud se tedy nerozhodne něco změnit sama.