POMOC
KishaK
Vklouzla jsem do heráku brala jsem před tím perník.Hero beru jen 3 měsíce 1 za den.Zkoušela jsem to včera vysadit a myslela jsem,že umřu křeče pot zvracení hlavou jsem mlátila vo zem.Chci tohohle nechat ale na léčení nechci mužu to nějak zvládnout??Poradte jak??

Odpověděl:
Dobrý den, je moc fajn, že jste se rozhodla s drogami přestat. Nejlepší by bylo využít detoxifikační jednotku, kde pracují specialisté na tuto oblast a kde by Vám pomohli překonat spomínané nepříjemné stavy. Nicméně píšete, že na žádné léčení nemůžete jít. Neznám důvody, proč nemůžete na léčení jít, přesto bych Vám doporučil odbornou péči, kterou Vám mohou poskytnout na detoxu. Vyskočení z heroinové závislosti není jednoduché, zkusím však stručně popsat základní postup, který můžete využít při "domácím detoxu". Nejdříve byste si měla naplánovat, jakým tempem budete dávky heroinu snižovat a kdy ho vysadíte úplně. Berete-li heroin do žíly, pokuste se co nejvíce omezit tento způsob aplikace. Můžete zkusit méně rizikové kouření nebo šňupání. Tyto spůsoby užívání působí déle a oddalují čas absťáku. Než začnete s úplným detoxem, měla byste se dostat na minimum Vaší dávky (když si zvyknete na nižší dávku, přejděte na dávku ještě nižší). Samotný detox trvá od čtyř do deseti dnů. Ukončení heroinové závislosti se podobá náhlému chřipkovému onemocnění, a podobně se i léčí: připravte si dostatečnou zásobu tekutin (čaje, ovocné štávy), lehké jídlo, pohodlnou postel v zatemněné místnosti s koupelnou poblíž. Ještě předtím se však zbavte čísel na všechny dealery a "heroinové známé". Během prvních čtyř kritických dnů byste měla mít někoho blízkého po ruce, který by měl o Vašem detoxu vědět a něco si o tom nastudovat. Samotná detoxifikace organizmu začíná během 24 hodin po poslední dávce s typickými fyzickými projevy jako třes, neklid, nevolnost, bolesti hlavy, svalu, kloubů, pocení, žaludeční křeče, zvracení, průjem, zimnice. Přestože tento popis vypadá hodně nepříjemně, detox z heroinu není životu nebezpečný. A výsledek snad stojí za to... Od bolesti Vám pomůže aspirin, na průjem třeba Imodium. Prášky se však snažte používat jenom na zmírnění nejnepříjemnějších projevů detoxu. Mnohem nebezpečnější jsou psychické projevy - úzkosti, deprese, nespavost, noční můry a především chuť na heroin. Pro mnoho lidí právě tady detox skončí a spadnou opět do závislosti. Tady by Vám měli být největší oporou Vaši blízcí. Když tohle všechno vydržíte, jste na nejlepší cestě začít abstinovat. Musím Vás ještě upozornit, že pokud byste celý detox nevydržela a rozhodla se opět aplikovat heroin, je potřeba začít na co nejnižší dávce - Vaše tolerance na heroin během detoxu rychle klesá a obvyklá dávka, na kterou jste teď zvyklá, by Vás mohla zabít. Pokud byste si to s tou léčbou rozmyslela, skuste zavolat na poradenskou linku 283 872 186, kde Vám pomohou najít vhodný detox a následnou léčbu podle místa Vašeho bydliště. Držím palce.